Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP kamera med OS X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 08:49

Söker efter ljus och lykta efter en IP kamera som går att köra under OS X.
Det börjar komma en hel del sådana kameror men nästan alla är antingen svindyra eller så går de bara på Windows.

Favoriten hittills är Plustek Opticam IPcam som kostar under tusenlappen men som av någon anledning inte går under OS X. Min fråga är egentligen av vilken anledning en IP-kamera (som är oberoende av koppling till dator utan har direktlänk till routern) inte går att använda med OS X. Ska man inte bara pugga in den och sedan titta på bilderna "på vilken dator som helst"?

Någon med erfarenhet?

om jag inte har fel så skall D-Links IP-Kameror funka bra med OS X ....

för ett tag sedan läste jag om ett grymt coolt övervarkningsprogram för OS X som jag ladda ner och testade .. kommer tyvärr inte ihåg vad det hette men tillverkaren av programmet rekomenderade D-Links IP-Kameror ... har jag för mig ...

http://www.axis.com/products/video/camera/ hittar du ett helt gäng kameror som funkar direkt med OS X. Inte allra billigast kanske, men bryr du dig om bildkvaltet så rekommenderar jag att du tar en titt på dem. (ok, jag erkänner att jag är partisk..)

Anledningen till att många andra tillverkares kameror inte funkar på mac är att de kör egna format på bildströmmen och det krävs en ActiveX-control för att visa upp den.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-18 18:40

Har kollat Axis och de verkar bra men är som sagt dyra...
Ska se över D-link igen.

Jag köpte en sådan här kamera direkt från Kina och den fungerar lika bra med OSX som Windows, eftersom det är ett web-gränssnitt. Kunde se hemmet och styra kameran trådlöst från där jag var i jul. Det enda jag inte får till är hur man sätter på och stänger av kameran på distans.

IP Surveillance Camera with Angle Control and Motion Detection

DealExtreme: Alarms & Security (Page 1)

här finns uppsjöar av Kines-gunk.
Man får dock läsa på noga innan....

1
Bevaka tråden