Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iriver E10.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att köpa en Iriver E10 och köra med Macen. Går det? På deras hemsida så står det att den är kompatibel med Mac men sen står det att det är en jäkla massa saker man inte kan göra...

Någon som testat?

För mig räker det med kunna föra över mappar och låtar manuellt...

Mvh
Jerry
-som är VÄLDIGT nöjd med sin Macbook Pro!-

Ja, det fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 23:31

Jag har en Iriver U10 som jag tror fungerar po samma sätt.

Den är visserligen UMS so det är bara att dra över filer, gor att spela upp utan problem under "browse-fliken", men för att det ska synas snyggt under "Music" so moste man använda ett program som heter Iriver 2 plus för att föra över vilket skapar en jädra massa .plp-filer (playlists) .plp är inte öppet format so ingen har lyckats skapa nogon ersättare till Iriver 2 plus men flera är po väg, bland annat Easypmp som desvärre inte funkar ett skit :S

alltso, det funkar men ser inte snyggt ut i spelaren om man inte är skitpedant bode med id3-taggar och filnamn. Hoppas de löser detta snart, annars gör Iriver de bästa spelarna. Det är det enda som tar ned u10 po jorden fron en annars solklar 10a.

Varning för Iriver E10!

Köpte en E10 idag....men den åker tillbaka igen!

Visst det gick att föra över låter från Macen men eftersom det följer med en massa DLL filer (eller vad de heter) så blev resultatet att låt ett på i varje mapp INTE gick att spela upp! Nä, det är sant!

Det är ju för tråkigt! Jag som till och med epostade med Irivers support och de sa att de skulle funka...

Nu blir det en Ipod istället, är trött på saker som inte funkar lätt! Jag skiter i radion, inspelingen och allt det andra, jag vill lyssna på musik!

Jerry Boman

1
Bevaka tråden