Prissänkning på Macbook snart?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-07-15 23:41

Apple har väl inte sänkt priset på dem sen de släpptes? Och det börjar väl bli ett tag sen nu.
De börjar vara väl dyra om man ser till hårdvara/priset.

Ska köpa en ganska snart. Men det kanske är bäst att vänta nån vecka på en sänkning. Eller?
Har inte så bråttom med att få den. Mer ont om pengar.

Jag tror inte att det kommer att bli någon prisförändring på nuvarande. Apple brukar endast göra prisjusteringar när de presenterar en ny revision och nya produkter.

Så ska du köpa någon av de i det nuvarande utbudet så får du gilla läget. Dyra kan jag inte påstå. Sitter med en mindre än en vecka gammal MacBook 1.8 Ghz, med tanke på vad jag betalade och vad jag fick för pengarna är jag mycket nöjd.

Är du student? Då får du rabatt, upp till 10% tror jag, beroende på var du köper den.

Annars får du nog som sagt gilla läget, de lär inte sänka priset inom den närmsta tiden. Mycket prisvärd dator dock!

Ursprungligen av mmmikael:

Är du student? Då får du rabatt, upp till 10% tror jag, beroende på var du köper den.
Annars får du nog som sagt gilla läget, de lär inte sänka priset inom den närmsta tiden. Mycket prisvärd dator dock!

Studentrabatten är 10 procent och går att ta del av på http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore samt i Apples EGNA Apple Centers (dvs t.ex. på Regents Street i London där Apple äger butiken helt själv, såvitt jag kan minnas).

Ursprungligen av emil.s:

Apple har väl inte sänkt priset på dem sen de släpptes? Och det börjar väl bli ett tag sen nu. De börjar vara väl dyra om man ser till hårdvara/priset. Ska köpa en ganska snart. Men det kanske är bäst att vänta nån vecka på en sänkning. Eller? Har inte så bråttom med att få den. Mer ont om pengar.

Det finns i dagsläget inga spekulationer om en prisnedsättning av MacBook vad jag har hört. Däremot finns det spekulationer kring iPod med tanke på att WWDC 2006 i San Francisco närmar sig. Därför är det nog så att du får le och betala nuvarande pris om du är ute efter MacBook (vilket inte heller är fel eftersom det definitivt är värt pengarna).

• Medlem
  • Hedemora
  • 2006-07-16 11:18

Ok. Student är jag. Men inte över 18.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd

Aja. Det blir helt klart en Macbook i allafall.

Ursprungligen av emil.s:

Ok. Student är jag. Men inte över 18.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seInd

Aja. Det blir helt klart en Macbook i allafall.

Gymnasiestudent? I så fall så har du väl ett CSN kort, då kan du via CSN-kortets hemsida logga in på AppleStore och få studentrabatt.

• Medlem
  • Hedemora
  • 2006-07-16 13:08
Ursprungligen av Mikael E:

Gymnasiestudent? I så fall så har du väl ett CSN kort, då kan du via CSN-kortets hemsida logga in på AppleStore och få studentrabatt.

Ja..., just ja. Ska börja gymnasiet, och har tänkt att köra datorn före. Men då kanske man ska vänta tills man börjar, och använda kortet.
Tackar så mycket för tippset!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-16 15:12
Ursprungligen av emil.s:

Ja..., just ja. Ska börja gymnasiet, och har tänkt att köra datorn före. Men då kanske man ska vänta tills man börjar, och använda kortet.
Tackar så mycket för tippset!

Väntar du några veckor till kan du få en gratis iPod Nano också. Du måste betala för den först men får pengarna tillbaka sen. Erbjudandet ska komma till Sverige om några veckor.

• Medlem
  • Hedemora
  • 2006-07-17 18:26
Ursprungligen av Homy:

Väntar du några veckor till kan du få en gratis iPod Nano också. Du måste betala för den först men får pengarna tillbaka sen. Erbjudandet ska komma till Sverige om några veckor.

haha! En nano har jag. men en till!
Tackar så mycket för det med.

• Oregistrerad
  • 2006-07-16 13:05

Exakt, uppmärksamma att du ska logga in via CSN's sida för att få riktiga rabatten, en sorts studentrabatt finns på Apple.com men man tjänade 500:- via CSNs sida :] Var nära att missa den detaljen :]

1
Bevaka tråden