Lite billigare service i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 13:32

Jag har en 17" PowerBook som inte fungerar så bra efter att ha hällt saft över tangentbordet... (det kan bli så ibland när man har barn hemma)

På DD säger de att jag behöver ett nytt tangentbord och logikkort för 8000 kronor.

Någon som vet vart man reparerar sin maskin lite billigare i Stockholm? Det är ju en privat dator, och då tänkte jag kolla om det finns alternativ till DD som ju ändå är ruskigt bra på att ta hand om oss på kontoret.

Du är välkomen att lämna in din PB hoss oss så ska vi kolla vad som behöver göras,, inte alls säkert att mainboard behöver bytas..
MVH
Tony & Walle

info@mac-walle.se
www.mac-walle.se

Hemförsäkring?

• Oregistrerad
  • 2006-09-12 11:23

Precis.. Borde det inte gå på hemförsäkringen? Drulleförsäkringen?

Plocka pengarna från gärningsmannens barnbidrag ;D

Om logikkortet måste bytas är det svårt att hitta någon som gör jobbet billigare. Den stora kostnaden är just logikkortet och då nästan alla viktiga komponenter (processor, grafikkort, etc) sitter på det blir priset därefter.

Hemförsäkringen är nog tyvärr den bästa lösningen. Du kan ju eventuellt bokföra det som en skuld och kräva pengarna åter när gärningsmannen får sitt första sommarjobb. Med räntan lär du ha råd med en rätt trevlig semester om några år.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-13 10:01

Detta är ett typ exempel för din drulleförsäkring och bör inte kosta dig mer än din självrisk på 1000-1500:-

1
Bevaka tråden