Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tangentbord till iBook G4 12"

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon var man kan köpa en ny tangentbord till en iBook G4 12"? (Måste vara en svensk butik om på internet.) Om inte på internet måste affären finnas i Stockholm/Uppsala regionen.

Michael

Finns det inte någon som vet var man kan köpa ett tangentbord?

Finns det ingen som kan rädda min iBook, hon har ont och jag kan inte hjälpa henne...

Att köpa nytt via Apple eller någon serviceverkstad skall tydligen vara dyrt men fullt möjligt. Varför inte ringa Apple och höra vad de föreslår?. Billigast blir nog att köpa en skrotdator via Blocket etc, och plocka delar. Men jag har inga priser och det kräver nog en viss händighet med skruvmejseln.

Det är faktiskt inte svårt att byta. Bara dra i tabbarna, öppna RAM-luckan och koppla ur. Sedan gör man det motsatta med den nya.
Vet någon hur mycket det kostar med att köpa en ny från Apple?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-13 14:24

Jag köpte nytt tangentbord till en Dell-laptop via Dell, det tog dom 700 kr för.

  • Medlem
  • 2006-07-13 21:44

Du kan få mitt från min slaktade ibook g4, 12". Svenskt. Är lite slitet. Mot fraktkostnad.

Ursprungligen av laax:

Du kan få mitt från min slaktade ibook g4, 12". Svenskt. Är lite slitet. Mot fraktkostnad.

Tack för förslaget, men jag får en ny från försäkringen, bara jag hittar en..
Min kära mor spillde ett glas vatten över min iBook. den överlevde men mellanslagstangenten fungerar inte längre...

Ursprungligen av headlessmike:

Tack för förslaget, men jag får en ny från försäkringen, bara jag hittar en..
Min kära mor spillde ett glas vatten över min iBook. den överlevde men mellanslagstangenten fungerar inte längre...

Men ring och hör med apple?

Macademic har tangentbord. Vet inte om det finns på sidan men de ligger precis vid Stallet i Uppsala.

http://www.macademic.se/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-21 21:18
Ursprungligen av Alfons_sbg:

Macademic har tangentbord. Vet inte om det finns på sidan men de ligger precis vid Stallet i Uppsala.

http://www.macademic.se/

Ja, Macademic har tangentbord. Ring först.
Det är mycket lätt att byta själv.

1
Bevaka tråden