Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lasernätverksskrivare för hemmet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-11 12:56

Lika bra att ta det direkt, jo jag har sökt och det var inte mkt matnyttigt som jag lyckades finna, mer än att det är en fördel om trumma och tonerkassett är separata.

Jag söker efter en i första hand svart/vit laserskrivare till ett litet hemma nätverk. Den skall som sagt helst ha separat trumma och tonerkassett, eller ialla fall billig ersättning av toner/trumma. Det är ett blandat nätverk, Mac och PC, men den kommer att administreras från en Mac.

Allt i ett maskiner är inte av intresse. Fotutskrift är heller inte av överskuggande betydelse, text och grafer, tabeller etc är väl det primära arbetsområdet. Det finns ju en uppsjö av modeller som skall fungera med Mac idag, men många fungerar inte alls bra och dessa vill man ju inte råka ut för.

Pristak 4-5000 SEK.

Modelltips tages tacksamt emot, och eventuella för och nackdelar får gärna motiveras en smula så man förstår varför någon tycker som de gör.

Edit:

PS. 1. Vilka företag återfyller tonerkassetter?
2. När behövs post script, och duger emuleringar i så fall?

Senast redigerat 2006-07-11 14:34

Förra numret av Datormagazin (06-06 om DRM) hade ett bra test av nätverksskirvare, jag glömde dock det numret på landet. Det enda jag minns är att det var en dell som fick en av utmärkelserna.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-11 21:51

HP Laserjet 1320nw med trådlös uppkoppling är helt perfekt. Billig också. Fungerar såväl till PC som Mac. Webbgränssnitt.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-14 16:32

Jag tackar så mkt för de svar jag fått. Datormagazin 6/2006 verkar vara ute ur tiden. Vad gäller HP 1320N, även om du verkar nöjd hkim så har lite googling visat att det verkar vara relativt många som har problem med denna skrivare plus att den kan vara en tonerslukare för mer än en användare.

Jag har nu kommit fram till följande två skrivare: Brother HL-5270DN och Kyocera FS-1030DN. Någon som har erfarenhet av något av dessa märken och Mac?

Kan någon tipsa om tonerinköpsställen i Svedala?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-14 17:18

En metod kan vara att kombinera en Airport Express med en valfri (mac-kompatibel) laserskrivare med USB-port.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2006-07-14 18:06

Brother brukar fungera bra med Mac, när det gäller HP bör man komma upp en bit i pris för att dom ska vara billiga i utskrivt och bra livslängd.

  • Medlem
  • 2006-09-04 17:57

Sommarnumret av MacWorld Nr6-06. testade en Lexmark E120n nätverkslaser för ca 1500:-. Em. postscript 3. Ethernet 10/100, usb 2.0 mm. Någon som köpt den?

1
Bevaka tråden