Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visual Studio genom parallells på en MB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-10 19:22

Hej! Jag undrar om någon här har testat att emulera Visual Studio på en MacBook genom parallells. Alternativt om det finns någon annan trevlig IDE för ASP.NET till Mac.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-07-10 20:43

Tyvärr inte. Men jag vill mycket gärna veta hur det går om du provar.

  • Medlem
  • 2006-07-10 23:40

Jag kör Visual Web Developer och SQL Express i Paralells på min imac.. visual studio är förvisso något tyngre, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera..

Jag kör VS 2005 i XP i Parallels. Har inte pulat så mycket än då jag är alldeles ny i VS-världen. Men jag kan i alla fall bekräfta att det installeras och startar upp utan problem och dokumentationen funkar.

VS emulleras inte utan körs som det är. Det är Parallels som virtualiserar en maskin. Ville bara klargöra det om någon skulle missförstå den coola grej Parallels innebär.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-11 12:49

kenny >> Du har inte lust att göra en fullscreen screen capture när du testar lite? Hur förhåller sig din iMac och en MB, maxad med 2GB osv.., rent prestanda mässigt?

Parallels skapar en så kallad virtuell maskin. En skillnad mellan en virtuell maskin och en emulerad maskin är att den virtuella maskinen kan använda den befintliga hårdvaran. En virtuell maskin körs därför normalt i nästan full hastighet. Prestandan ska alltså vara i princip densamma som att köra Visual Studio på en annan dator med samma hårdvara.

Edit: Tänk dock på att det sedan kan uppstå problem då den virtuella maskinen vill använda annan hårdvara. T ex avancerad grafik, USB osv. Att köra en virtuell maskin är inte lika "smidigt" som att köra en vanlig dator.

Beror på vilken version och vad du vill göra med Visual Studio, Har VS standard 2005 på min mb. Använder det för Win Mobile/cf utveckling. Det är inte direkt någon dröm, mest en lösning när man behöver se ondskan i ögat. Mest beror det dock på emulator etc. Det skall väll sägas att jag inte sett en enda demonstration av MS på någon konferans där VS har fungerat hackfritt när det gäller att köra emulatorer etc...

1
Bevaka tråden