Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVI-kabeln har fel kontakt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, fick min macbook igår som jag beställde med csn kortet, jag beställde även en mini dvi > dvi kabel som inte passar in i min 24" skärm. Jag har både en d-sub ingång (som jag använder till pc:n) och en dvi utgång (som inte används för tillfället). På mini dvi > dvi kabeln är det en utgång, inte en ingång, vilket jag trodde från första början. Jag skulle helst vilja ha macbooken på dvi utgången på min skärm så att jag kan använda både pc:n och macen på samma gång. Hur ska jag lösa detta? kan jag byta tillbaka kabeln på Apple store eller får jag leva med att jag slängde ut ca 200 spänn helt i onödan?

Tack på förhand

Adaptern finns inte i olika versioner så du måste ha en vanlig DVI-kabel mellan adapten och skärmen.

Vill du ångra köpet så är det säkert inga problem. Enligt distansköplagen har man 14 dagars ångerrätt vid distansköp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-07 00:13

Varför skulle det sitta en ingång på en adapter som kopplas till utgången?
Men med en "vanlig" DVI-kabel (ej förlängare) så borde ditt problem vara löst eftersom du troligen har en dvi-ingång ledig på din monitor.

apples mini-DVI-till-DVI-adapter har ju en hon-kontakt i 'ytteränden' prexist som det ska vara och din skärm bör också ha en hon-kontakt enl standard.

hur ser din dvi-sladd ut egentligen? den bör alltså ha han-kontakt i ändarna.

Det stämmer, jag trodde helt enkelt att apple mini dvi > dvi hade en hankontakt från början så man slapp koppla ännu en till slad in i sladd-djungeln på och under mitt skrivbord. Men jag får la använda mig av dvi sladden helt enkelt.

Tack för alla svar!

aha...
ja, den är väl tänkt mer som en adapter och inte kabel på egen hand sas.

har du burken så nära skärmen att den lilla stumpen räcker?

1
Bevaka tråden