Är knappen på Macbooks styrplatta anslagskänslig?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På macbooken sitter en musknapp (ja, eller vad det kallas på bärbara)
Jag har märkt att man kan 'tappa' på den, en bit innan den trycks ner.
Det känns precis som om det skulle kunna finnas en tryckkänlig knapp där.
Så att man inte behöver trycka ner hela knappen utan bara snudda vid den.
Någon som har macbook kanske förstår vad jag menar...

Någon som vet något om detta? Om man eventuellt kan ställa in så att det
går att använda. Hade varit så mycket smidigare än att trycka ner hela knappen...
MVH

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-06 22:53

Tror jag förstår vad du menar, det klickar till lite precis innan man "trycker" ner knappen? Tycker det är lite dåligt på en ny dator, tänkte åka in till Kullander & Kullander och visa det + en vänster pilknapp som är lite seg. Tror du de kan fixa sådant trots att den är köpt genom Apple Store?

Ursprungligen av odelsteken:

Tror jag förstår vad du menar, det klickar till lite precis innan man "trycker" ner knappen? Tycker det är lite dåligt på en ny dator, tänkte åka in till Kullander & Kullander och visa det + en vänster pilknapp som är lite seg. Tror du de kan fixa sådant trots att den är köpt genom Apple Store?

Nej inte riktigt så, jag vet vad du menar, har haft en powerbook med det problemet,
de brukar apple lixa om man har applecare.
Men på macbooken är det som om det är meningen. Det känns precis som om man skulle kunna ställa in så att man ska kunna 'tappa' på tangenten istället för att klicka ner hela.
Fört tänkte jag att det var en bra idé eftersom det i princip är omöjligt att tappa på trackpadden då man gör det oavsiktligt ibland, men sen såg jag att de inte fanna några inställningar om detta.. så då undrar jag varför :/
Kan man posta en liten film här?

Ps. Kullander o kullander måste fixa det eftersom de har är auktoriserad verkstad och alltså har kontakt med apple. Det blir inga problem så länge du har garanti kvar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-07 12:23

Intressant, är itne riktigt säker på vad du menar men tror inte det finns något stöd för att göra den touchsensitive.

Min MB är inte ens två veckor gammal, har ingen apple care men har vanlig garantitid kvar. De borde alltså kunna fixa det? Vore skönt att slippa skicka in den till Apple ju...

Alltså det är inget fel på den, den funkar precis som den ska

1
Bevaka tråden