World of Warcraft hakar upp sig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-05 20:28

Hej, jag har ett problem med World of Warcraft på min PM G5. Så fort jag loggar in hakar spelet upp sig. Allt slutar fungera, det enda jag hör är ett avlägset pip från datorn (ungefär som när den arbetar riktigt hårt), men ingenting händer oavsett hur länge jag väntar. Force quit fungerar inte heller och enda lösningen verkar vara att starta om datorn.

Först trodde jag att det berodde på någon bugg i WoW, men nu har alla spel som kräver lite processorkraft slutat fungera. Alla hakar upp sig och datorn fryser fast.
Jag har letat på otaliga WoW-sidor för att finna en lösning på det här problemet, men till ingen nytta så jag vänder mig till er här på 99mac för ett sista desperat försök till att få mitt kära WoW att fungera igen.

Verkar vara grafikkortet, kolla om du kan isolera problemet dit.

Kör du 1.11.1-patchen? Den skulle ju lösa vissa problem med "soft-locks" vid inloggning.

Funkar andra lite mer krävande 3D-spel, eller är det bara WoW som krånglar? Beställde ett grafikkort till en kompis PC för många år sen. Kortet funkade bra så länge man körde i Windows, men bilden frös när man skulle spela spel (t.ex. Quake 3) så vi skickade tillbaka kortet till itbutikken.dk och fick ta hjälp av Konsument Europa för att få pengarna tillbaka eftersom de segade sig så mycket med att reparera kortet.

1
Bevaka tråden