MacBook vs. Pentium 4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-05 19:05

Jag har lite frågor om hur en macbook 1,83 ghz dual core, 1000 ram, o grafikkortet som följer med, mäter sig mot min nuvarande 3,0 P4 ,512 ram och Ati Radeon 9800 XL? Är det stor skillnad o e macen bättre än va min nuvarande är?

• Oregistrerad
  • 2006-07-05 19:38

ja skillnaden e jättestor & macen e jättemycket bättre. (glöm att spela dock).

ska du spela är det bra att ha PCn stående vid sidan, för MacBookens grafikkort är i samma läge som en soptuna när det gäller 3d-underhållning skulle jag tro.

I ren beräkningskraft så skulle jag tro att MacBook ligger före. Däremot gäller samma sak för MacBook som för alla andra datorer med integrerad grafik, krävande spel fungerar inte riktigt. Det gäller både MacBook och andra datorer med integrerad grafik. Ska du spela är det en MacBook Pro som du ska ha.

Det är dock inte så illa som det sägs här ovanför. Man kan spela på en MacBook. Men det kommer inte alltid att vara så kul.

Precis. Kolla på den här jämförelsen så ser du att grafikkortet inte mäter sig med det som sitter i andra Mac:ar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-06 17:10

Okej, men ifall man bara ska spela counter strike nångång ibland, men mest använder datan för att surfa lyssna på musik, o hålla på o redigera ljud o bild,, då är macen bättre elr? För man kan köra cs på den elr?:p

Användargränssnittet och vilka program man kan använde gör mycket. Väldigt ofta när du sitter vid datorn och arbetar så är det datorn som väntar på dig. Sitter du vid:
• Dator A och redigerar en film i fem timmar och sen låter den renderas under två timmar?
eller
• Dator B och redigerar en film i åtta timmar och sen låter den renderas under en och en halv timme?

Dator B är ju trots allt 25% snabbare. Eller?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-06 17:28
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Användargränssnittet och vilka program man kan använde gör mycket. Väldigt ofta när du sitter vid datorn och arbetar så är det datorn som väntar på dig. Sitter du vid:
• Dator A och redigerar en film i fem timmar och sen låter den renderas under två timmar?
eller
• Dator B och redigerar en film i åtta timmar och sen låter den renderas under en och en halv timme?

Dator B är ju trots allt 25% snabbare. Eller?

Aaa, men nu hänger jag inte mde riktigt, är dator B macbooken elr vadå?:p

Det var en retorisk fråga för att se efter om du är värdig att använda Mac OS X.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-06 18:09
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det var en retorisk fråga för att se efter om du är värdig att använda Mac OS X.

Hehe, okej:p Tackar iaf!:)

1
Bevaka tråden