Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Truecrypt i OS X?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Har för tillfället min externa lagrings disk krypterad med truecrypt.
Men vad jag ser så finns inte truecrypt för OS X(kör 10.4.6 intel), så finns det något annat program för OS X som kan läsa min krypterade hårddisk?

Okej, eftersom det verkar som att det inte finns något program som kan kryptera upp truecrypt diskar så har jag nu en ny fråga.

Finns det något bra program till OS X(intel) som klarar av att kryptera ner en hel hårddisk?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-05 12:21

Jag undrar också om det finns något som kan arbeta mot (kryptera/dekryptera, on the fly) trycrypt-filer, och -diskar. Det borde ju gå ganska lätt att fixa, eftersom det finns till linux och är opensource.

Beträffande din andra fråga, vet jag tyvärr inte. PGP fungerar då på PPC, men om de släppt intel-stöd vet jag inte.

Ursprungligen av Spiken:

Jag undrar också om det finns något som kan arbeta mot (kryptera/dekryptera, on the fly) trycrypt-filer, och -diskar. Det borde ju gå ganska lätt att fixa, eftersom det finns till linux och är opensource.

Beträffande din andra fråga, vet jag tyvärr inte. PGP fungerar då på PPC, men om de släppt intel-stöd vet jag inte.

Tyvär är det inte så lätt att bygga om linux kod till OS X dom är nämligen grymt olika. =(
Dock så såg jag att dom på Truecrypts sida har planerat att släppa en OS X verison i kommande release, frågan är bara när det är.

Ang. PGP så här den väll inte stöd för kryptering av hela hårddiskar så länge man inte kör betall verisonen om jag fattat det rätt. =(

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-02 16:15

Truecrypt kommer nu i januari 2008! Oh yeah! http://www.truecrypt.org/future.php

1
Bevaka tråden