Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth: ej tillgänglig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-02 23:21

Min bluetooth på min Powerbook G4 5,8 inköpt i december har visat statusen ej tillgänglig ett par gånger och går varken att sätta på den eller stänga av den då. Någon som har en anning om vad det beror på?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-02 23:28

Jag får samma ibland (PB 1,5). Det började efter Tiger-installationen.

Varför den bråkar vet jag inte, men det funkar igen efter antingen ut-/inloggning eller omstart (minns ej vilket).

Nu har jag varit inloggad på datorn en vecka, men BT har inte bråkat ännu.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-03 00:44

Japp, det räckte med en omstart så funkade den som det ska. Tack så mycket!

Hos mig har det inte hjälpt med omstart. I morse när jag startade min dator var Bluetooth inte tillgängligt.
Jag provar vidare och rapporterar om och i så fall hur jag lyckades väcka det. Det är den taggiga våglinjen genom B:et jag har i menyraden.

Det funkade med en rejäl omstart: jag tvångsstängde av datorn genom att hålla nere powerknappen länge, sedan drog jag ur strömsladden och tog ut batteriet.

(Då trillade det ut en skruv som satt på en list under batteriet. Mycket märkligt. Där har jag aldrig skruvat. Det var, som synes, en parentes.)

Datorn fick ligga några minuter utan sladd och batteri, sedan satte jag ihop alltsammans och startade. Nu har jag ett fungerande bluetooth igen.

Antagligen var grundfelet ett fel i PMU. Jag somnade ifrån datorn igår och märkte inte att strömsladden inte var ordentligt ipluggad. När jag vaknade hade datorn slocknat och stängt av sig.

1
Bevaka tråden