Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slipstream SP2 -> Win XP-skiva

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker prova att installera windows på min Macbook. Problemet är att jag inte har SP2 på min XP-skiva och inte heller har jag tillgång till någon dator med windows där jag sitter nu. Vad kan jag göra för att lösa problemet?

Jag har laddat ned SP2, men det finns inte mycket jag kan göra med filen från OS X.

Du måste nog ha en riktig XPSP2-skiva, annars blir det svårt att installera.

Kort efter din fråga kom den här tråden:
http://www.99mac.se/windows-pa-mac/100271-att-skapa-en-skiva-med-windows-xp-sp2-fran-en-tidigare-version.html

Förhoppningsvis det du söker.

Det var en bra tråd, men det var precis det där jag hade tänkt mig från början, men vilket blir omöjligt eftersom jag inte har tillgång till Windows. Jag kan inte slipstreama en xp-skiva i OS X.

Förslag?

Möjligen skulle du kunna installera en äldre version av Windows genom Parallells Desktop och i den köra slipstreaming.

Sagt och gjort. Återkommer med resultat. Tack för tipset.

Det fungerade utmärkt. En del krångel upplevde jag eftersom Parallell inte stöder bränning, men det löste sig genom att jag skapade en iso-fil istället som jag brände från OS X.

1
Bevaka tråden