Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft visar Vista på MacBook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-01 12:45

Undrar varför. Eller om det ens är sant.

http://www.uneasysilence.com/archive/2006/06/6883/

  • Medlem
  • 2006-07-01 12:57

Det är säkert sant tror jag faktiskt..

Och om vi förutsätter att det är sant så är det ju inte så konstigt att dom gör det.. då kan dom ju sno marknadsandelar från macanvändare (notera "KAN", jag påstår inte att dom kommer göra det).. Dessutom så kommer windows vara mycket stabilare på en dator där dom vet vilken hårdvara som sitter i, precis av samma anledning som osx i nuläget är stabilare än windows..

"Sno marknadsandelar från macanvändare"...

Ursäkta, men man kan väl bara sno andelar från en annan aktör på marknaden, vilket i det här fallet skulle vara Apple och inte Mac-användarna? Men att köra Win på en Mac innebär ju inte att man snor andelar från Apple. Macen måste ju köpas därifrån och OS X kommer med vare sig man vill det eller inte. Visst skulle man hellre se att folk körde OS X på sin nya Mac, och det är väl rimligt att de upptäcker fördelarna med det ganska snabbt...

  • Medlem
  • 2006-07-01 19:11
Ursprungligen av Michael Nord:

"Sno marknadsandelar från macanvändare"...

Ursäkta, men man kan väl bara sno andelar från en annan aktör på marknaden, vilket i det här fallet skulle vara Apple och inte Mac-användarna?

Ursäkta, men jag läste inte igenom mitt inlägg innan jag skickade det, och såg inte att jag skrivit fel. Jag tror att du och alla andra förstår vad jag menar ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-02 15:07

Jag bryr mig inte så mycket om Apple säljer datorer till Windows-användare faktiskt. Varje dator såld är pengar på banken för vårt favoritföretag.

Det är inte så konstigt. Allt som Vista behöver sitter i en MacBook Pro. Lika gärna som att de kunde ha valt en HP, Dell eller Acer så valde de en Apple.

Ursprungligen av Björn Leander:

Det är inte så konstigt. Allt som Vista behöver sitter i en MacBook Pro. Lika gärna som att de kunde ha valt en HP, Dell eller Acer så valde de en Apple.

Fast en Apple har ju EFI och BootCamp är väl bara Beta. Lite märkligt är det ju även om du har rätt i att det är en dator som alla andra. Same, same but different.
Också lite konstigt att de valt en dator som inte säljs med Windows och därmed har den fula klisterlappen.

1
Bevaka tråden