Har du "Byta HDD i iBook g4" kunskaper (i Göteborg)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-30 20:48

Ska byta HDD i min iBook, men trots manualer och filmer på nätet så är man såklart lite skraj att saker så braka åt fanders. Därför letar jag nu efter en "mentor" *skratt* som kan tänka sig att vara med vid bytet. Denne person får gärna ha bytt hårddisk på både en och flera iBooks med gott resultat. Är det någon från Göteborg som skulle vilja ställa upp? Du kanske har rätt verktyg med? Jag kan säkert bidra med en slant, en lunch eller dito. Är rätt fattig men kan säkert skrapa ihop något som tack för hjälpen!!!

Jag vet att det finns många trevliga och kunniga macsjälar här i Göteborg, så jag slänger ut en liten chansning. Messa mig om ni vill hjälpa mig att få nytt liv i datorn. Ev. krav på ersättning får väl även ställas i messet!!

Må gott!

Fredde

Om du kommer till helsingborg ställa jag gärna upp.
/David

• Medlem
  • 2006-07-01 16:09

Det är fasen snudd på att jag gör detta. Har ändå lust att göra en ensamtripp i sydsverige. Har du instrument (trumma och trombon) för att öppna härligheten i så fall? Du har öppnat ibooks tidigare eller? Skulle vara grymt tacksam...

/Fredrik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-02 00:23

Tjena,

Jag kan hjälpa dig, bor i Götet dessutom...
Bjud på kaffe nån dag så blir jag glad

PM:a mig för mer info.

mvh
b0bben

• Medlem
  • 2006-07-07 20:52

Klurar på vilken drive man ska slänga in, vet ju att jag vill ha 5400rpm (vågar inte mer), sen runt 80-100Gb kan jag tänka mig. Märke vet jag inte; den får gärna vara lika härligt tyst som den orginaldisk som sitter i (30Gb FUJITSU MHT2030AT) - men det kanske finns andra, bra märken. Nån tipsade i nån tråd om Samsung, men..ja... - Vad tycker ni? Vad sitter det för 5400 spinnare i dagens bärbara macar? =/ Kan få fnurr på sånt här, ni får komma med tips vad att köpa...

/Fredrik

1
Bevaka tråden