Mina kontakter försvann spårlöst vid synkning!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-30 19:58

syncade mobilen till macen för att föra över mina kontakter och min kalender.. kalenderna fördes över som den skulle men adressboken försvann i telefonen och den finns inte i datorn vad jag kan se (inte i adressboken och jag hittar inget när jag söker på spotlight)=/.. vafan varför blev det så? någon som har någon aning om var mina kontakter kan ligga?

• Oregistrerad
  • 2006-06-30 20:51

använde isynk btw

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 20:58

Om du söker på AddressBook i stället kanske du hittar något. Även om du kör systemet på svenska så är data lagrade under engelskt namn.
Borde ligga i Bibliotek -> Application Support o s v.

• Oregistrerad
  • 2006-06-30 21:37

jag hittade AddressBook.pkg.. kan det vara något? när jag klickade på den så ville datorn installera något (ingen aning om vad -pkg filer är, jag är med på mac)

• Oregistrerad
  • 2006-06-30 21:43

jag förde btw över kontakterna ca 10 minuter innan, och då funkade det. men jag tog bort dom igen för alla gamla kontakter va fortfarande kvar i adressboken så jag rensade adressboken och förde över igen, och det var då allt försvann helt. Finns det kanske någon säkerhetskopia någonstanns? Jag hittade "AddressBook.data.previous" i "Powerbook -> Bibliotek -> application support -> adressBook".. men den filen går inte att öppnas.. kan det vara något?

1
Bevaka tråden