Kan man "bara fälla ihop" sin MacBook när man har igång Windows XP via Boot Camp?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-30 10:17

Har en fundering. Kan man fälla ihop sin MacBook när man har igång Windows som om man skulle köra Mac OS X? Låser sig hårddisken som den gör när man kör OS X? Går den i vila? Jag är lite osäker på detta och brukar därför alltid starta om i OS X efter att jag kört Windows. Skulle vara skönt att bara "fälla ihop" datorn när man kör något spel i Windows för att sedan bara fortsätta där man var.
Är det någon fara med att transportera datorn i "vila" men med Windows igång?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-30 11:13

Bra fråga!

Enligt diskussionerna på Apples egna forum så verkar det var lite buggigt det där.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2107175&#2107175

Men det verkar som att det funkar om du bara smäller igen locket meda du kör XP. Om du manuellt väljer att försätta datorn i vila via "Startmenyn" så finns det visst risk för att datorn vaknar efter du stängt locket. Jag har dock inte installerat Boot Camp på min än så jag har ingen egen erfarenhet i denna fråga.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-30 17:27

Lite OT, men sovläge funkar bra i Parallels i alla fall. Vaknar fort, men verkar ta ett tag (gissningsvis drygt 20 sekunder på min MB) att somna.

1
Bevaka tråden