Köpa iPod-laddare på Arlanda?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min syrra ska till Island imorgon och behöver en laddare till sin iPod, finns det någon butik på Arlanda som säljer sådana?

Snabb hjälp uppskattas extremt mycket.

Jag såg ingen när jag åkte till London för några veckor sedna (jag köpte en laddare i London istället) men jag kan ju ha missat det då jag inte letade efter någon laddare.

Ok, men finns det öht någon butik som kan tänkas ha en? Hon flyger dit innan butikerna hinner öppna och hänger där någon timme innan flyget till Keflavik går.

Och är det någon som vet hur Apple's priser är i Island? Hon kan ju köpa en där också, fast blir det mycket dyrare (vilket allt annat verkar vara) så är det ju lite bittert.

Det finns en schysst TaxFreee butik på Keflavik precis bredvid där man hämtar väskorna ( hon hinner handla innan bandet börjar att rulla - köpte en videokamera själv - skulle kunna tänka mig att de har ipod laddare... tax free priserna i island är något billigare än fullpris med moms i Sverige. Om hon handlar i en vanlig butik i island och ser till att få ett taxfree kvitto så kan hon få tillbaka skatten på flygplatsen innan hon reser hem - finns en speciell lucka där man gör det på flygplatsen..

Glömde kolla i tråden tidigare och hon klev just på flyget till Island, så det blir väl till att försöka få tillbaka pengar på flygplatsen med taxfreekvitto. Tack!

En nödlösning är att köpa en usb-hubb med strömmatning, fast det funkar ju bara om hon fick med sig usb-kabeln till iPoden.

Grejen var just att hon inte kommer ha (tillförlitlig) tillgång till dator under de närmaste två månaderna, därför behövde hon en laddare så hon skulle kunna ladda direkt ur väggen.

Ursprungligen av Mechanix:

Grejen var just att hon inte kommer ha (tillförlitlig) tillgång till dator under de närmaste två månaderna, därför behövde hon en laddare så hon skulle kunna ladda direkt ur väggen.

Mjo, men med strömmatningen så behövs ju ingen dator.

1
Bevaka tråden