Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iTunes med Nike + iPodstöd släppt

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 16:27
Ursprungligen av Beleg:

hkim, häng med på utmaningarna på sidan jonasf länkade till också.

Ok, blivit medlem där. Vilken challenge kör ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-27 17:32
Ursprungligen av hkim:

Ok, blivit medlem där. Vilken challenge kör ni?

"Race your pace" Det finns 3K, 5K och 10K, jag deltar i alla... Det finns en tråd som heter just "Race your pace" gå in där och be en som kallar sig "NJrunnerFred" att lägga till dig i de utmaningar du vill vara med i... Uppge din uppskattade fart per mile så blir du indelad i rätt heat.
/Jonas

  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 22:57
Ursprungligen av jonas.f:

"Race your pace" Det finns 3K, 5K och 10K, jag deltar i alla... Det finns en tråd som heter just "Race your pace" gå in där och be en som kallar sig "NJrunnerFred" att lägga till dig i de utmaningar du vill vara med i... Uppge din uppskattade fart per mile så blir du indelad i rätt heat.
/Jonas

Ok, vi får väl se... Har anmält mig via formuläret där. Jag sprang min längsta runda hittills, 10,03 km och jag kände mig faktiskt helt fräsch. Blir nog att köra ett långpass (60-70 min) per vecka och sedan varva med lite snabbare och kortare rundor. Kanske kan jag ge dig en match ändå?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-28 15:57

Jag kan inte se dig i de nya "Race Your Pace" Vilken hastighet anmälde du dig till? Jag och Jonas.f är i "8Min Miler Challenge".
http://runpl.us/forum/discussion/175/5/race-your-pace/#Item_19|Item_19

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 22:47
Ursprungligen av Beleg:

Jag kan inte se dig i de nya "Race Your Pace" Vilken hastighet anmälde du dig till? Jag och Jonas.f är i "8Min Miler Challenge".
http://runpl.us/forum/discussion/175/5/race-your-pace/#Item_19

Ja, jag är anmäld till 7Min Miler Challenge (alla distanser)... Måste ju sätta målet högt...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-28 19:35

Vart kan man köpa Nike+ skor om man vill prov dem först? Bor inte i Stockholm, bor i småland och har ca 40 mil till huvudstaden.

Finns det bra alternativ till att använda sändaren på annat sätt så man kan använda vanliga skor?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 01:32

Alltså, jag var inne på Stadium i Örebro idag, de hade minst ett par av Nike + skorna...
Så kolla på ngn hygglig sportaffär, det borde finnas ngt...

en annan sak - tror ni Nike är förgrymmade på att folk försöker komma på lösningar där man inte behöver köpa deras skor? Fast de borde ju verkligen anat detta, eller?

och en sak till - jag hänger gärna på en november-challenge!!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 02:42
Ursprungligen av chris777:

Alltså, jag var inne på Stadium i Örebro idag, de hade minst ett par av Nike + skorna...
Så kolla på ngn hygglig sportaffär, det borde finnas ngt...

en annan sak - tror ni Nike är förgrymmade på att folk försöker komma på lösningar där man inte behöver köpa deras skor? Fast de borde ju verkligen anat detta, eller?

Tack, skall ringa runt till butikerna i mitt område och fråga.
Men om det bara är så att sändaren behöver ligga i mitten av skon borde man kunna "gräva" ett hål i många skor... Om inte sändaren är stor blir inte skon kass hoppas jag...
Jag är lite intresserad av hur sändaren klarar av att mäta olika längder på stegen om man tex springer en stund och går en stund?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-29 08:34
Ursprungligen av Oberg:

Jag är lite intresserad av hur sändaren klarar av att mäta olika längder på stegen om man tex springer en stund och går en stund?

Som jag har förstått det så mäter den hur länge din fot har kontakt med marken och beräknar en hastighet efter det. Efter kalibrering funkar det hyffsat bra på plant underlag. Slår på 1% för mig. Är det kuperat så fungerar det sämre.
Kalibrera på en 400m löpbana om ni kan. Ju längre desto bättre, t.ex. 1600m. Har man inte tillgång till löpbana kan man försöka mäta upp 2000m eller strax därunder med hjälp av http://www.mapmyrun.com.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 09:54

Snabbaste 5K rundan hittills! Nu brinner det under fötterna! Ärligt talat var det lite för tidigt på dagen (springer av någon anledning bäst på kvällen), men personbästa får man ju vara nöjd med.

Angående oktoberutmaningen så började vi ju en vecka in i månaden. Vi kommer därför att köra på tills någon (= jonasf) når 99 km. Novemberutmaningen startar den 1/11. Vi kommer där att köra två klasser: 99km och snabbaste 5 km. Anmäl er till mig via PM, så kör jag igång utmaningen den 1/11.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 02:13

Hej!

Läste på 99pod.se om Apple och Nike+.
Snubblade över denna länken, finns det någon som provat?
http://shoepouch.com/
Verkar helt underbart för alla som inte vill köpa Nike+ skor!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-29 10:09

Hehe, medan du skrev detta så startade jag en ny tråd om 99mac-utmaningen :D.
Jag tyckte att denna tråden var rent för blandad. Här handlar det ju mycket om annat än utmaningen.
Se hit:99mac-utmaning

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 10:41
Ursprungligen av Beleg:

Hehe, medan du skrev detta så startade jag en ny tråd om 99mac-utmaningen :D.
Jag tyckte att denna tråden var rent för blandad. Här handlar det ju mycket om annat än utmaningen.
Se hit:99mac-utmaning

Håller med. Vi håller den här tråden för nyheter rörande Nike+ och kör utmaningarna i det allmänna forumet istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-29 10:33

Tur du inte var med i 8min miler med mig och jonas. Du springer ju alldeles för fort

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 10:43
Ursprungligen av Beleg:

Tur du inte var med i 8min miler med mig och jonas. Du springer ju alldeles för fort

Fast jag pallar inte med att köra så i 10 Km. Har en bit kvar till din tid där...

På sidan 15 i sensorns bruksansvisning hänvisas till möjligheten att använda "a Nike+ iPod Remote (sold separately)". Jag har aldrig tidigare hört talas om någon sådan produkt. Om jag förstår det hela rätt, pratar fjärren med sensormottagaren på nanon och gör det möjligt att operera workouten på nanon utan att pilla på spelaren. Låter ju hur bra som helst. Google har dock inget att säga om saken... Kanske en produkt som kommer inom kort?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-29 15:38

På min sida 15 står det bara om "Safety". Har du precis köpt din?

Ursprungligen av Beleg:

På min sida 15 står det bara om "Safety". Har du precis köpt din?

Ja, precis nyligen. I min står det om Safety på sidan 17. Det här behöver ju inte betyda någonting, men det kändes lustigt att läsa om Nike+ iPod "remote"

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 20:48
Ursprungligen av Pegges:

Ja, precis nyligen. I min står det om Safety på sidan 17. Det här behöver ju inte betyda någonting, men det kändes lustigt att läsa om Nike+ iPod "remote"

Det var intressant även om själva remoten känns lite onödig. De kommer säkert släppa flera prylar till Nike+. Jag väntar på en pulsmätare... det vore verkligen pricken över i:et!

Det användningsfall jag tror fjärren vore bra för, är en situation då man har nanon instoppad i någon ficka eller så och helst inte tar ut den, exempelvis på vintern när det är kallt och eländigt. Att snabbt kunna peta till fjärren för att få löpstatus eller starta/stoppa vore inte så pjåkigt då, tycker jag. Men det är klart, det vill till att den är rackarns liten och att den kan hakas fast på något och vara lättillgänglig utan att vara ivägen. Jag vill inte hålla i den hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-30 16:02
Ursprungligen av Pegges:

Det användningsfall jag tror fjärren vore bra för, är en situation då man har nanon instoppad i någon ficka eller så och helst inte tar ut den, exempelvis på vintern när det är kallt och eländigt. Att snabbt kunna peta till fjärren för att få löpstatus eller starta/stoppa vore inte så pjåkigt då, tycker jag. Men det är klart, det vill till att den är rackarns liten och att den kan hakas fast på något och vara lättillgänglig utan att vara ivägen. Jag vill inte hålla i den hela tiden.

Visserligen, men det är kanske bättre att ha ett armband på en gång. Ytterligare grejer att ha med sig på löprundan är ju inte så kul...

En klocka med aktuell info som kommunicerar med resten vore smutt. Nike har väl redan klockor, så varför inte? Men vem vet...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 15:49

Har ni Nike-skor eller kör ni med sensorn ovanpå skon?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-31 17:47
Ursprungligen av Oberg:

Har ni Nike-skor eller kör ni med sensorn ovanpå skon?

Bläddrar du lite i tråden här finner du att alla kör lite olika, beroende på hur mycket dom älskar Nike

Man måste ju tycka om dem en hel del för att köpa skorna bara för sändarens skull...

Beställde sensorn från applestore nu Jag har nämligen problem med att börja springa, är så jäkalr tråkigt. Dessutom har jag bara latat mig fysiskt sedan lumpen... Men en pryl ska nog få igång mig
Har svårt att bestämma mig för om jag ska köpa nike-skorna eller inte... Lutar åt det. Har presentkort på 500kr som fungerar både på stadium och intersport (på ett köpcentrum) så. Det blir lika dyrt för mig att köpa ett par billiga skor och den där påsen som att köpa nikedojorna Eller dyrare tom kanske... Ska ställa upp i utmaningarna om några veckor, vågar inte än för jag kommer bara göra bort mig
Ha det vackert!

Var på löplabbet i Helsingborg och prova Nikeskorna (NIKE Max Moto Nike+).
Otrolig service. Jag fick springa på ett löpband och killen i affären kollade på mina fötter i slowmotion Skorna är "neutrala" och han tyckte först det såg bra ut. Godkänt sa han. När jag testade andra, kassa, skor för att han skulle se hur mina fötter "slår ner" normalt utan skor med dämpning sa han att han inte vågade rekommendera nikeskorna till mig. Antagligen var de OK men att det kommer ett par efter jul som skulle passa mina fötter bättre Sliter mindre på knän och rygg.
Så väntar på dem, försöker tejpa fast sensorn i mina nuvarande skor sålänge ^

Kan ju bara rekommendera löplabbet iaf..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-02 16:45
Ursprungligen av hkim:

Fast jag pallar inte med att köra så i 10 Km. Har en bit kvar till din tid där...

Du lyver, hkim!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-09 16:53

Noterar att istuff.se säljer en sensorhållare i plast för ynka 99 kr.

Bevaka tråden