Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inkoppling av skärm stänger av datorn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar in DVI kabeln till min MBP så tar det 10-15 sekunder, efter det stängs datorn av. Det låter inte bra när den stängs av, precis som när man gör en tvångsavslutning.
Jag har testat tre gånger, samma sak varje gång.
Jag får upp bild på den externa VGA skärmen, men sedan stängs datorn av.

Hr ni någon aning? Kan inte hitta något. (googlade och sökte här)

En störande grej till är att efter firmware-uppdateringen så kommer inforutan upp varje gång man sätter på datorn, att den är firmware-uppdaterad. Hur får man bort det?

Förutom det, vilken dator!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-06-29 06:43

MBP (och PB för den deles också) kan inte driva en extern (DVI?)-skärm utan laddare. Det har pratats om detta tidigare här på 99mac. Men jag vet att det ibland är svårt att skriva rätt sök-ord för att få träff (har själv varit där). Den stängs väl iofs inte av utan går bara i vila, så jag tror inte att det är så farligt.

Angående FW-uppdateringen så händer det tydligen för vissa användare att autmatiken inte fungerar attt plocka bort den ur startobjekten (eller hur dom nu har löst det), då den dyker upp varje omstart. Det ska bara vara att ta bort den.

Jag har provat både med och utan laddare. När den släcker skärmen går den inte ner i vila; lampan lyser inte och jag får starta om den på knappen. Den låter som en tvingad avstängning som sagt när den stängs av. Inte friskt alltså.

Det funkade att ta bort filerna, tack!!

Jag får ringa Apple och fråga om DVI porten, det är säkert något "felfel"

1
Bevaka tråden