Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook fryser efter vila m. nytt minne

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-28 23:19

Hej hopp!

Fick hem min Macbook idag och körde igång den , klickade runt lite och stängde sedan av för att sätta in mer minne, i med 2gb och kör igång, funkade fint efter lite tricksande för att få i minnena.

När jag nu öppnar den igen efter vila så hänger sig datorn, efter omstart kommer mappen med ett frågetecken som tydligen ska vara att macen inte hittar nåt OS.

Ut med batteriet, trycka lite på plåten som håller minnena. I med batteriet igen och tuta och kör, men samma sak upprepas varje gång man stänger locket.

Jag misstänker ju självklart att det är nåt med att minnena sitter lite fel, men datorn funkar alldeles prima tills man låter den vila. Kör med 2 st TwinMOS DDR2 SO-DIMM PC5300 1024MB

Alla tips välkomna!

tillägg: färgsnurran visas istället för muspekaren efter man försöker göra nåt med datorn efter hängning.

Senast redigerat 2006-06-29 00:43
  • Medlem
  • 2006-06-29 02:31

Utan våld går det nog inte att sätta i minnet fel. Du får nog reklamera minnet istället. Testa att köra med ett minne, se hur det går, byt plats och testa sedan det andra minnet på samma sätt. Då ser du vad som är den felande länken.

1
Bevaka tråden