Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering till Mac OS X v. 10.4.7 lanserad

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har ikväll lanserat ytterligare en i raden av uppdateringar till Mac OS X Tiger. Med den nya uppdateringen får operativsystemet versionsnummer 10.4.7. Uppdateringen fixar bland annat AFP-låsningar, Bluetooth-filöverföringar, ljuduppspelning, ikoner på skrivbordet, filimport Keynote och mycket mer. Uppdateringen innehåller också tidigre släppta säkerhetsuppdateringar.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303771

Senast redigerat 2006-06-27 23:51

39,8 PowerPC

Vad for man i den?

finns här:

http://www.apple.com/support/downloads/

eller via "programuppdatering"

Jag gillar såna här buggar:
"If you press the Kana key twice in a row while using the Kotoeri input method, the Finder and applications will no longer unexpectedly quit on Intel-based Macs."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 22:37

Mycket saker som fixats. En del riktigt trevliga buggar som fixats.

"You can now create compressed disk images larger than 60 GB."

"Improves support for Motorola cell phones that sync via iSync and Bluetooth"

"Shortens the time for cancellation of an iPod contact-and-calendar sync, if cancellation requested shortly after sync."

"Prevents certain Adobe and Quark applications from unexpectedly quitting when saving a file to a non-Apple AFP server."

"Adds RAW image support for these cameras: Olympus C7070, Olympus E330, Olympus E500, Minolta Dynax 5D, Minolta Maxxum 5D, and Pentax *ist DL."

Min är 66.5MB stor.

Prevents certain Adobe and Quark applications from unexpectedly quitting when saving a file to a non-Apple AFP server. lär göra många glada.

Äntligen! Jag känner hur leoparden kommer närmre och närmre...;)

Mvh/T

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Prevents certain Adobe and Quark applications from unexpectedly quitting when saving a file to a non-Apple AFP server. lär göra många glada.

Snacka med mig!
Och jag som precis har påbörjat min semester. Tycker nästan det känns sorgligt nu....

Har väntat på denna uppdateringen hur länge som helst.
Det enda de cirka 100 användarna gör där jag jobbar är just spara Quark XPress- och Photoshopdokument över nätverket till en icke Apple AFP-server.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 00:30

Hos mig så funkar inte Safari längre. Har kört reparation av rättigheter, men jag kan välja ett bokmärke alternativt söka i googlefältet. Sedan så går det inte att klicka på några länkar längre...

Ursprungligen av kumachan:

Hos mig så funkar inte Safari längre. Har kört reparation av rättigheter, men jag kan välja ett bokmärke alternativt söka i googlefältet. Sedan så går det inte att klicka på några länkar längre...

Kasta alla filer i hem-mappen—>Bibliotek—>Caches
Kasta alla filer i Hårddisken—>Bibliotek—>Caches
Kasta alla filer i Hårddisken—>System—>Library—>Caches

Starta sen om datorn.

Bättre?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 11:17
Ursprungligen av star-affinity:

Kasta alla filer i hem-mappen—>Bibliotek—>Caches
Kasta alla filer i Hårddisken—>Bibliotek—>Caches
Kasta alla filer i Hårddisken—>System—>Library—>Caches

Starta sen om datorn.

Bättre?

Jajemensan. Jag hade kört cocktail med valet rensa cache och trodde att det skulle fixa problemet. Men tydligen så gick inte det. Tack för hjälpen!

Edit: Fast nu börjar Safari frysa igen. Fattar inte vad som händer...

Mvh
/Björn

Senast redigerat 2006-06-28 11:37
Ursprungligen av kumachan:

Fast nu börjar Safari frysa igen. Fattar inte vad som händer...

Har du installerat något tillägg till Safari? Själv märkte jag att Tidy-pluggen till Safari slutade funka efter uppdateringen. Safari hänger sig inte här, men du kanske har något annat installerat som ställer till det?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-28 16:37
Ursprungligen av Michael Nord:

Har du installerat något tillägg till Safari? Själv märkte jag att Tidy-pluggen till Safari slutade funka efter uppdateringen. Safari hänger sig inte här, men du kanske har något annat installerat som ställer till det?

Jag tror att jag har löst det. Bytte till en senare version av Safari Stand. Har inte haft några problem efter det. Peppar peppar;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-27 22:52

Fan vet om jag vågar. Förra gången tog den sönder iSyncstödet för min k700i så jag fick fulhacka för att få igång den igen.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 22:58

Har precis installerat, lång omstart på maskinerna. Men det verkar fungera i varje fall.

Sören

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-06-27 23:01
Ursprungligen av snutte:

Fan vet om jag vågar. Förra gången tog den sönder iSyncstödet för min k700i så jag fick fulhacka för att få igång den igen.

Addresses an issue for Mac OS X 10.4.6 in which you might not be able to sync via iSync 2.2 with Sony Ericsson k700i or S700i phones

/Bauer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-27 23:07
Ursprungligen av Bauer:

Addresses an issue for Mac OS X 10.4.6 in which you might not be able to sync via iSync 2.2 with Sony Ericsson k700i or S700i phones

/Bauer

Jag tog en chansning och uppdaterade iaf. Fungerade fint.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-28 09:47
Ursprungligen av snutte:

Fan vet om jag vågar. Förra gången tog den sönder iSyncstödet för min k700i så jag fick fulhacka för att få igång den igen.

Hade samma problem här, hade haxxat in stöd för k750 innan stödet kom med isync, och när den updaten kom, då sket sig allt.

Men jag rensade bara alla plist filer som hade med isync o göra och sen dess har det funkat prima...

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 22:58

"Adds RAW image support for these cameras: Olympus C7070, Olympus E330, Olympus E500, Minolta Dynax 5D, Minolta Maxxum 5D, and Pentax *ist DL."

Äntligen!

  • Medlem
  • 2006-06-27 23:02

Shit min update var på 133mb. Läste genom alla fix och de var en hel del som hade fixats. De är vi väl alla glada för

Ursprungligen av icep:

Shit min update var på 133mb. Läste genom alla fix och de var en hel del som hade fixats. De är vi väl alla glada för

Du håller troligen på att få tag på en combo-uppdateringsom uppdaterar från vilken version som helst av Tiger till 10.4.7. För att kunna använda en mindre delta-uppdatering så måste man köra 10.4.6.

Min är 133 mb och jag kör 10.4.6 men min verkar vara för intel.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-27 23:34

Men inget stöd för Sony Ericsson M600i iSync!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 23:42
Ursprungligen av Jonas Levin:

Men inget stöd för Sony Ericsson M600i iSync!!

Men stöd för:
Nokia 7370
Nokia 7380
Nokia 9300i
SE w810
SE z530

Alltid nått...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 23:44

Men visst känns det lite snabbare nu?

Nähä, jag stängde visst bara ner photoshop. Glömde att jag inte hade installerat det ännu.
Frågan är om man vågar. Jag är ganska nöjd att det fortfarande funkar med en 667Mhz Tibook. Men dom har kanske optimerat lite till...

Inget stöd för Nokia 9300 , trist!
Får köra det med Nokia PcSuite istället i Win-delen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-27 23:56
Ursprungligen av sventa46:

Inget stöd för Nokia 9300 , trist!
Får köra det med Nokia PcSuite istället i Win-delen!

Kna ju alltid köpa en iSync-plugin för 9300.
http://www.novamedia.de/sync/index.html

"Addresses an issue in which Apple Remote Desktop clients could stop updating the admin's control screen."

Yiiipiieee!

Bevaka tråden