Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera HD i G4 QS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-22 13:57

Hej jag har en G4 QS 733Mhz. Och funderar på att sätta i en till HD. Har sätt att det finns 120gig för mellan 1500 och 2000. Om jag köper en ny HD kan jag bara sätta i den och sedan köra eller måste den ha ett OS mm. Jag har tänkt att använda den för lagring av media material då jag bedriver det mesta av mitt arbete i FCP. Och inte vill ha project och klipp på samma HD.

Det ska inte vara några problem att föra över filerna till den andra hårddisken.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-25 01:58

Nej, inga problem alls... gjorde precis lika dant för ett tag sedan... köpte en WesternDigital 120GB o 7200RPM. Inge knas alls, bara o öppna "lådan" o hiva in i stort sett.
Jag e bara ledsen att det inte går att installera ytterligare en CD/DVD i burken som det går med de nya modellerna... Just nu har jag nämligen en schysst CD-brännare som jag inte vil byta ut mot en combo eller superdrive, för de har så låg brännhastighet... vill gärna ha en DVD-spelare utöver CD-RW:n jag redan har.

1
Bevaka tråden