Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En annan död Imac(hjälp)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-29 18:42

Höll på att installera mac os 10.2 på imac g3 350mhz, men avbröt den innan installationen började(efter man får välja språk vid installation),för det gick för långsamt. Tänkte göra en clean install, formatera hd:n och köra in jaggan.Men vid omstarten blev grafiken helt konstigt, mycket mörkare,kontrasten oxå,, bilden blev förvriden.Hjälp!! Jag lyckades installera mac os 9.1 under dessa förhållanden, men ingen skillnad blev det. Vad händer??? Sen läste jag här på forumet att man kan reseta grafiken Commando+option och P+R. Efter det vill den inte starta, det lyser i en sekung , men dör sen. Vad är detta? Har jag dödat den??

  • Medlem
  • 2002-09-29 19:00

Nu startar datorn men, skärmen förblir svart. ???

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hempa:
Nu startar datorn men, skärmen förblir svart. ???

Min iMac rev.A betedde sig på samma sätt, dvs. svart skärm emellanåt - enda lösningen för min del var att dra ur strömkabeln... då startade den snällt. (ja med återisatt kabel alltså). Kunde även få svart om den gick ned i vila och då funkade bara samma åtgärd. Nu har ena sonen fått den att ha på skolan istället för att hyrköpa en burk under studietiden.

-Olle

[ 29 September 2002, 19:12: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

Låter som PMU-problem. Sök efter "PMU" i våran sökmotor.

  • Medlem
  • 2002-09-29 20:46

Hittade tyvärr ingen pmu. Letade på alla forum med sökmotorn.

Sökfunktionen buggar. Jag hittade den inte heller, men lyckades manuellt hitta åt den:

http://99mac.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=001014

Innan du testar att reseta PMU:n så tycker jag du testar attt nollställa Firmwaren, som jag beskriver i mitt inlägg om nollställning av PMU:n. kanske det hjälper.
Här kommer den lilla delen:

"Du bootar upp med alt-äpple-O-F nedtryckt. Dessa måste tryckas ned absolut direkt vid bonget. Om du gör detta så kommer du in i Open Firmware.
Skriv:
reset-all
tryck return
(kom ihåg att det är amerikanskt tangentbord som gäller i Open Firmware, så minusknappen är strecket)
sedan skriver du bara:
mac-boot
för att fortsätta uppbootningen."

  • Avstängd
  • 2002-10-02 12:31

Terrade på min iGnu-stackare som också kackar sig, men icke sa nicke *snyft*

1
Bevaka tråden