Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Personalköp

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ännu ingen Mac hemma, men genom ett personalköp(en släkting) har jag nu möjligheten till detta. Funderar på att köpa dual 867 och med lite extra lull lull och skärm skulle det bli 1018 kr i bruttoavdrag. Den faktiska kostnaden för mig blir väl 500-600kr/mån i tre år.

Jag vill bara få en bekräftelse på det jag hoppas på, att det är ett toppenerbjudande? Jag vill slänga ut min gamla 200 mhz pc från 97. Alt är oxå att uppgradera denna. Och sen är OS X kombatibelt med Windows? Skulle jag kunna ta över brors alla 4500 mp3 låtar med kabel mellan isf?

Pierre

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-04 06:17

självklart kan du ta över alla Mp3..

skulle säga att det är ett klipp

  • Medlem
  • 2002-11-04 19:45

jaaa.... slå till

Ett klipp! Se till att fixa en iPod som tillbehör, det brukar röra sig om en struntsumma / månad. Så kan du ha din brors mp3or med dig överallt! Jag lovar, du kommer inte att bli missnöjd!

/M

[ 04 November 2002, 19:49: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Jo, jag får nog verkligen se till att jag får ihop det här med Macén. iPod vet jag inte om jag kommer välja till, men ska kika på det. Utifall att. Det pratas ju mkt om att de är högljudda G4:orna. Då borde jag väl kräva lite tystare fläktar. Och originalutförandet är ju 60gb, men ska välja upp till 120. Ska jag be om någon speciell här mer? Seagate kontra IBM?

Även en superdrive kommer jag välja.TV? Finns det i eller är det tillval om jag vill se DVD-film i tv´n? Speciellt tv-kort?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-04 20:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pierre/M-stad:
Jo, jag får nog verkligen se till att jag får ihop det här med Macén. iPod vet jag inte om jag kommer välja till, men ska kika på det. Utifall att. Det pratas ju mkt om att de är högljudda G4:orna. Då borde jag väl kräva lite tystare fläktar. Och originalutförandet är ju 60gb, men ska välja upp till 120. Ska jag be om någon speciell här mer? Seagate kontra IBM?

Även en superdrive kommer jag välja.TV? Finns det i eller är det tillval om jag vill se DVD-film i tv´n? Speciellt tv-kort?

Om du har möjlighet att vid köpet välja hårddisk (vilket jag betvivlar) så kör på Seagate! Att kräva tystare fläktar är ingen dum idé, men det är nog kört! Tyvärr.

[quote]quote:Om du har möjlighet att vid köpet välja hårddisk (vilket jag betvivlar) så kör på Seagate! Att kräva tystare fläktar är ingen dum idé, men det är nog kört! Tyvärr.[/quote]Nja, kört är det aldrig. När du väl fått maskinen och det skulle visa sig att den låter som ett sågverk, går det att byta fläktar rätt enkelt antar jag.

Gå till en PC-butik som säljer hemmabyggen, och köp två fläktar som genererar minsta möjliga oljud. Släng ut de gamla fläktarna och in med de nya. Jag skulle tippa på att de nya fläktarna går på runt 200kr styck, om det är bra grejor.

Pratade med butiken som har hand om personalköpet och det gick inte att välja hårddisk-märke och likaså om fläkten gick det samma väg. Får fundera på om man ska byta ut dem sen isf. Om det nu är så att det väsnas ngt alldeles mkt.

Det kommer nog bli köp av en Dual G4 1Ghz med 80gb(det räcker till en början) och 768kb och en 19" skärm Iiyama. Skiljer inte så värst mkt i pris mellan den och den jag först tänkte välja(867:an).Och sen är ju Superdriven redan med. Bättre grafikkort. Kommer inte köra så mkt spel, men film och Photoshop, så det är väl inget fel med det bättre GK´t då?

Garantin gäller ju inte om jag byter fläkt i dem. Det är väl samma oavsett vilket ingrepp jag gör i den?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-06 05:01

Du kan ju alltid sätta tillbaks de gamla fläktarna om du måste lämna in den för rep...

Diskar, minnen och kort kan du byta själv under garantin.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-06 07:50
Citat:

quote:Det kommer nog bli köp av en Dual G4 1Ghz med 80gb(det räcker till en början) och 768kb och en 19" skärm Iiyama

768kb, är d ram du menar? i sånna fall skulle jag nog ta "lite" extra

Visst menade jag 768 mb i ram...

Nu har jag fått klartecken att jag får genom min släkting köpa en Mac. Ska maila min beställning ikväll. Skiljer bara 120 kr i brutto mellan dessa:

Färdigt paket: Dual 867:an med 120 gb, 768 mb, Superdrive, bildskärm 19" + Officepaketet.

Eller: Dual 1Ghz med 80gb, 768 mb, superdrive, bildskärm 19" + Officepaketet.

Jag gör väl rätt som väljer den med 1Ghz?

Men det blir en lång väntan innan jag får den. Innan november slut har de lovat iallafall.

1
Bevaka tråden