Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den höll i alla fall i två månader

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-13 20:16

Två månader,så länge fungerade bildskärmen på min eMac.Så nu är jag tillbaks till min PC igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-13 20:17

...Och i min upprördhet postade jag till fel forum.

  • Medlem
  • 2002-12-13 20:59

Jag gissar att det går på garantin, om du inte köpt den av tuppen och dunken...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-13 22:02

Jo,det går på garantin.Får väll hoppas att Apple´service är bättre än sitt rykte.Annars ser jag väl den inte förrän framåt våren.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 22:07

De är snabba nuförtiden. Så snabba att man nästan blir chockad. Sen är det bättre något går sönder innan garantin går ut. För det är inte kul med burkar som dör 2 veckor efter att garantin är slut.

Flyttar till rätt forum, eMac.

[ 13 December 2002, 22:11: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-13 23:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
De är snabba nuförtiden. Så snabba att man nästan blir chockad. Sen är det bättre något går sönder innan garantin går ut. För det är inte kul med burkar som dör 2 veckor efter att garantin är slut.

Nä,burkar som dör efter 2 veckor efter garantin gått ut vill jag helst slippa.Funderar på att skaffa det "Protection kitet"

Den är inte helt död.Skärmen liksom..ja den är halv,konisk och randig.Pulserar gör den också.Menyerna i findern försvinner uppåt och ligger oåtkommliga.

Körde just "Apple Hardware test".Inget är fel.Men något är verkligen fel.Datorn är mer eller mindre oandvändbar.Får väll ringa supporten på måndag.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 23:14

Eftersom den funkat i 2 veckor så går det inte att klassa den som DOA, mao ring din lokala verkstad istället så spar du tid...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-13 23:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ronny Isaksson:
Eftersom den funkat i 2 veckor så går det inte att klassa den som DOA, mao ring din lokala verkstad istället så spar du tid...

Den har funkat i två månader,inte två veckor.

Dessutom verkar det som att systemet ägs av en demon.Kolla själva:
eMacdemonen Nu kryper explorer uppåt ännu mer,snart har jag ingen adressrad kvar att skriva på,ja hela findern försvinner mer och mer. uppåt.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 23:41

sorry, läste lite slarvigt...

  • Medlem
  • 2002-12-13 23:56

Den där Deamongrejjen är lätt att fixa, sig till när du får tillbaka maskinen..

Detta är tyvärr ett ganska vanligt problem, folk här har klagat på det och jag har sett det på andra forum också.

Det är som sagt bara att lämna in den.

1
Bevaka tråden