Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kom ihåg mig - nej gör inte det!!!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gillar det mesta på 99musik, men det finns en detalj jag inte kommer överrens med. Det är när man ska logga in sig så är rutan "kom ihåg mig" ikryssad som default, snälla ändra det så att man måste kryssa i den manuellt.

Och varför då?
Jo om man nu sitter hemma och vill att inloggningsuppgifterna ska sparas så kryssar man i den en enda gång sen är det klart. När man surfar in på andra datorer och INTE vill att man ska loggas in automatiskt måste man komma ihåg att kryssa ur den rackarns lilla rutan VARJE gång. Inte så kul att "råka" spara uppgifterna på bibliotekets dator...

Låter logiskt. Ska kolla med Björnström om han kan fixa det.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 19:39
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Låter logiskt. Ska kolla med Björnström om han kan fixa det.

Och den här spärren när man skickar privata meddelanden är otroligt irriterande, skriver man många korta mess snabbt, så blir man lätt uttryckt irriterad...

dagens i-landsproblem ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista submit"

Starta en ny tråd nästa gång.
Jag har ingen aning om vilken spärr du pratar om. Menar du begränsningen i antalet eller något annat? Precisera dig lite bättre.

Ursprungligen av Don:

Och den här spärren när man skickar privata meddelanden är otroligt irriterande, skriver man många korta mess snabbt, så blir man lätt uttryckt irriterad...

dagens i-landsproblem ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista submit"

  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 20:07
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Starta en ny tråd nästa gång.
Jag har ingen aning om vilken spärr du pratar om. Menar du begränsningen i antalet eller något annat? Precisera dig lite bättre.

Tidsspärren, "administratören har bla bla meddelande inom x sekunder"

sorry om jag var otydlig, svårt när fingrarna springer ifrån hjärnan ibland.

---

"du är aldrig tuffare än din sista..."

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Låter logiskt. Ska kolla med Björnström om han kan fixa det.

Tack Martin, det vore grymt!
Borde inte vara något problem med tanke på att den är okryssad som default på 99mac

60 sek mellan PM. Lite får långt tycker jag nog...

Ursprungligen av Peter H:

60 sek mellan PM. Lite får långt tycker jag nog...

Det håller jag med om. Ska ta det med Björnström också och se ifall han är medgörlig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-23 19:53

Ja faktiskt, håller med på båda punkterna

PM funktionen är väl mest tänkt som en "email"-funktion på forumet så att man kan ta kontakt med varann utan att ge ut sin email-adress. PM-funktionen är inte tänkt att användas som en privat chat med små korta meddelanden utan ska ses och användas som en email-adress.

Men jag kanske ine riktigt har hajat ditt scenario. Hur många sekunder måste man vänta från att ha skickat ett PM tills dess att man kan skicka igen?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-23 20:29

Det är väl nånstans runt 20-40 sekunder. Samma tidsbegränsning som på sökningar, vilket jag stör mig mer på faktiskt. Rätt irriterande när man kom på att man gjort en felaktig sökning (stavat fel eller så) och måste vänta ett bra tag för att kunna söka igen.

I-landsproblem förvisso

Om ni genomför detta så får ni faktiskt lov att flytta själva "kom-ihåg-mig-rutan" till nedre vänstra hörnet av Oppala för nu har jag vant mig vid att antikryssa den varje gång jag loggar in. Det går på rutin. Hur ska jag bli av med den vanan? Nej, det går ju inte. Enklare om ni bygger om internet.

Nej, allvarligt talat så var det var en väldigt bra idé Per!
Trevligt om Los Moderatos kan fixarera.

1
Bevaka tråden