Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga ljudhuv till PM??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått ny personal-hyrdator, PM G4, den är snabb och bra men låter MYCKET. Jag skulle bryta mot hyravtalet å det grövsta om jag byter fläktar (...) - undrar jag om någon har byggt en ljudhuv och kan tipsa om grejer?

Gör som en kompis till mig gjorde. Ställ datorn i ett annat rum och borra hål i väggen för skärm/tangentbord/mus-kablar. Knäpptyst blir det

Lite jobbigt om du håller på byter cd-skivor en massa o så, men annars kanon

Hmm, datorn kommer antingen att stå hos grannen (kan han byta skivor, om han är hemma) eller så hamnar den i badkaret!
Annars var det en bra idé! Ytterligare en anledning till att vi behöver hitta ett större boende.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 11:32

Vet inte exakt hur de nya maskinerna är, men SAWTOOTH-modellen av G4:or så kunde du byta alla fläktar + lägga isolering runt fläktar för att markant reducera ljudnivån. Det är dock ingen barnlek att göra…

Jag tycker det är synd att Apple in sätter fokus på detta - ljudnivån ska f-n ner! En dator för 22 000 kr (eller mer) borde ha sådan standard som lägsta möjliga ljudnivån. Speciellt om Apple nu riktar sig mot en "stilistisk video/audio marknad". iMacen är minsann kall och tyst… Men inte G4:a tornen… Bläääääää…

[ 22 September 2002, 11:32: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

1
Bevaka tråden