Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac rev.a som skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-11 20:23

Sitter och meckar med min gamla fina beiga g3a och saknar en fungerande skärm.
Slog mig att min imac kan användas. fungerade efter lite trix sen var jag tvungen att
starta om g3an. Sen dess har jag inte fått det
att funka igen. Någon som vet vad som skall
göras i vilken ordning för att det skall funka igen?

Mvh
Jens

  • Avstängd
  • 2002-08-12 00:51

Om jag inte minns fel är väll iMac rev. A´s skärm en "vanlig" CRT som kopplas med en vanlig VGA-kontakt till iMaccens moderkort? Isf behövs det ju bara lite ström i skärmen

  • Oregistrerad
  • 2002-08-12 09:08

Hej. Kör med alla sladdar inkopplade förutom
just skärmsladden.
Kan inget om monitorer och grafikkort, men det verkade som om att när jag drog ut skärmsladden från imac och satte in den i g3an så "letade" imac skärmen efter synk i form av lite lätta klick ljud, som t.ex det man får vid uppstart. Men detta hände som sagt bara en enda gång, har inte lyckats återskapa det sen. Någon som har fler ideér?

/Jens

zappat pramet!?

  • Medlem
  • 2002-08-24 21:06

Kan jag använda skärmen på en
iMac 500MHz till en iBook 600MHz???

I princip så kan man använda sin gamla iMac till att bli en 15" bildskärm till en dator. Men det kräver att man kopplar om VGA-porten så att den kopplas till den andra datorn och att man på något sätt stryper strömmen till övriga delen av iMacen.

Man kan i samma veva plocka ut iMacens innehåll och stoppa in i t.ex. ett rackchassi för att ha som server.

1
Bevaka tråden