Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palettskärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boston
  • 2002-09-18 18:16

Sitter med en PMG4:a 450Mhz och en 19" skärm. Nu har vi fått lite gamla skärmar över på företaget och jag funderar på att slänga dit en 15tummare som palettskärm.

Men...nu har jag ju inget extra grafikkort, finns det nå´t sätt att få igång den med ett gammalt PC grafikkort?

Jag kräver ju egentligen nästan ingen funktionalitet, har till och med inte nå´t emot att köra svartvitt...

Tacksam för tips...
/Gurra

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-18 21:14

är så fel så jag snylltar på tråden å frågar om man inte skulle kunna andvända ett Dimond Viper till det? (har ett liggandes)
skulle vilja göra samma sak

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-09-19 00:03

Jag tycker du gör helt rätt som går in i tråden lite. allt handlar ju om att ge råd och tips på varandras problem. Man kan ju bar hoppas på att någon där ute har några bra tips till båda oss...

Har nog aldrig hört talas om att köra gamla PC-kort på macen.

Vad skall du med en pallettskärm i svartvitt till? Svårt att se färgerna på paletten då. : )

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-09-19 11:35

Tänkte inte på det... Nu finns det ju en del andra paletter som inte kräver färg, men det är klart att det inte gör nå´t om man kan få lite fina färger...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-22 11:37

Ett gammalt GF2MX "PCI" för PC borde gå att få igång… Dessa bör du kunna hitta för under 400-500 lätt.

Alternativet är att titta på gamla ATI PCI kort som finns för Mac. Rekommenderat där är att skaffa ett kort med RagePRO kretsar eller bättre. Borde även de gå på under 500. Här får du även (ofta) TV-ut…

1
Bevaka tråden