Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felsöka en Performa 6200?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står en övergiven 6200 på jobbet som jag tänkt lyfta för en billig peng. Grejen är att den inte startar, inte med CD-ROM heller. Skärmlampan blinkar grönt en gång men allt förblir tyst och stilla.

Tips om felsökning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 23:47

Börja med att byta PRAM-batteriet. En del Macar startar inte om det saknas kräm i PRAM-batteriet.

Låter.....dyrt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 23:58

Näpp. 30 kronor kanske.

Wee*.

(150:- hos MacHuset Grrr) !!!

*) Och fan ta dig om du ljuger

[ 18 September 2002, 15:19: Meddelandet ändrat av: Andersson ]

Så, så, utan marginal och frakt och moms och all annan skit kostar ett sånt batteri ungefär 35 spänn att köpa. Direkt från Apple, då. Förresten sa jag 100-150 kr.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Så, så, utan marginal och frakt och moms och all annan skit kostar ett sånt batteri ungefär 35 spänn att köpa. Direkt från Apple, då. Förresten sa jag 100-150 kr.

Shit dom är mig på spåren

Det är mycket troligt det interna batteriet som är slut. På 6200:an är det ett fyrkantigt klumpigt batteri om jag inte minns fel. Försök komma i kontakt med en ÅF som har sånt på hyllan. Dom vet vilket batteri det är om du säger att det är en 6200:a.

Hehe, jag får väl fixa burken i smyg, kolla att den funkar och sen köpa den för skrotpris

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-24 13:04

Eftersom den inte funkar kan du väl överta den för skrotvärdet, säg 1 kr...

Då spelar det ju ingen roll om det går att fixa eller ej, men tipset med batteriet är säkert rätt. Har själv haft en 6300:a som jag var tvungen att byta batteriet i för att den skulle starta.

Men....ujujuj en 6200 kommer inte att gå snabbt

  • Oregistrerad
  • 2002-09-25 12:03

Löd ihopp de gamla kablarna till ett 4,5V (3R12)batteri för 12:- på Clas Ohlson, tejpa fast det på MB så det sitter stadigt och prova sedan.
Jag har själv gjort så några gånger, håller något år.

MWh

Bengt

1
Bevaka tråden