Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo före RtCW?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-05-28 12:12

Nu har jag väntat länge på att RtCW ska komma. Men nu tror jag Halo hinner släppas och dessutom med ett par uppdateringar innan man får lägga vantarna på RtCW!

RtCW kommer att drabbas av samma symptom som Halo, när det väl kommer så är det uråldrat, vet att RtCW har släppts men innan det hinner komma till Sverige...

... ja, då får den som lever se.

Beställ från USA...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-05-28 14:00

Kanske det.
Det som ställer till det är väl avsaknad av kreditkort.
Samt att jag är lite emot att handla med kortnummer via nätet.

Lägg där till att jag redan har förhandsbokat ett ex
på macspel.com.

Varje gång jag kollar på RtCW´s sida hos macspel.com och ser att releasedatumet än en gång är framflyttad så är det nästan att jag brister i gråt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-28 14:22

Lider av samma sak. Har beställt från Nordic softsales (förhandsbokning) och väntar... väntar........

På programvaror från usa torde väl någe moms eller skatt läggas till eller?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Linus:
På programvaror från usa torde väl någe moms eller skatt läggas till eller?

Beror på hur paketet är deklarerat och hur tullen hanterar paketet. Om det är korrekt hanterat så läggs det på 25% tullavgift för att fungera som moms.

Vad det gäller RtCW så vet jag tyvärr inte mycket mer än ni andra gör. Vi på Macspel.com ser aldrig röken av beställningarna som görs på macspel.com, utan de går direkt till Nordic Softsales och hamnar bland deras beställningar. Känner till att spelet blivit framflyttat nu LÄNGE, men jag föreslår att de som vill veta mer exakt hellre än att lita på luddiga datum på webbsidan kan ringa Nordic Softsales på 08-636 22 50 och fråga vad som står på med RtCW.

Men RtCW har ju funnits för omgående leverans på macoteket.se rätt länge. I alla fall om man ska tro deras hemsida.
Men det är det ända stället det verkar finnas på i Sverige. Väntar fortfarande på att de ska få in RtCW på Webhallen (de är billigare där). De verkar ha ungefär samma releasedatum som Nordicsoftsales.

Inte så konstigt da kanske att det finns så många olagliga warez servrar när dom inte ens kan skaka fram en liten cd så man kan köpa det......så ja tror dom skapar den situation lite själva i detta läge.Jag skulle gärna köpa allt som jag ska använda mer än o prova bara men när det inte går att köpa va gör man ?????

Jag kör då Return to Castle Wolfenstein på min Mac just nu. Ärligt inköpt från Macoteket.

Finns risk att det blir mitt sista FPS-spel på ett tag. Jäkligt snyggt gjort, men det verkar bara finnas sådana här spel till macen just nu. Jag är lite trött på dem.

När (om) Halo kommer, så köper jag nog inte det. Inte Doom III heller. Inte som det känns nu i alla fall.

På tal om Halo! Är en av de där nördarna som läst om detta eminenta spel i flera år och som faktiskt köpte en X-Box bara för att få spela Halo ( och Max Payne för all del). Kan bara konstatera att detta är mitt livs bästa investering. En total spelupplevelse, ska bara hitta ett sätt att tala om för frugan vad jag ställt till med

jag kan bara sluddrda er sak... fan att det.... ..... köpte upp det ..... förtaget..
visst... xburk verionen kom ut snabare.. men vem fan bryr sig om den fula skiten. jag bryr mig om mac och skiter i resten...
och paola (och eventuella producenter) har gkort en bra platta även fast hälften e snott

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 08:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: batigool:
jag kan bara sluddrda er sak... fan att det.... ..... köpte upp det ..... förtaget..
visst... xburk verionen kom ut snabare.. men vem fan bryr sig om den fula skiten. jag bryr mig om mac och skiter i resten...
och paola (och eventuella producenter) har gkort en bra platta även fast hälften e snott

Fyllekaja...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 08:57

Håller med Deelay.

Warezproblem blir det definitivt med denna frustration. Visst går det att beställa från USA men man vill ju stödja inte bara utvecklarna utan även sin "lokala butik", så man väntar... och väntar.... och laddar hem spelet istället. Klarar spelet. Antingen så väntar man på sin beställda version för att få cd-key för onlinespel, eller så letar man reda på en rea-binge för pc-spel och köper spelet för cd-keyns skull.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-06 09:31

Nu kan jag läsa på Macspel.com att NordicSoftsales release datum på RtCW står på -3 dagar om klickar på topplistan.

Bara de inte har mage att skjuta fram det igen,
får man hoppas.

Det måste vara så att spelet skeppats från Amerikanska västkusten och via båt tagit svängen genom Asien och en avstickare via Sydafrika osv.

Och då måste de fanemig ha backat med båten hela vägen!!

Och sen skickade de tillbaka båten eftersom det skulle gå snabbare att flyga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-06 21:44

Jag tillhör också skaran nördar som köpt X-boxen bara för Halo. Och det är bara att hålla med om att det är den bästa 1st person shooter hittills.

Och det roliga är att det verkligen är mycket Marathon över Halo. Frågan är om det egentligen inte ÄR Marathon IV!? Speciellt när man spelar mot varandra. Det ärliksom Marathon känsla över alltihopa. Man känner även igen vapen, miljöer, story. Bara MYCKET snyggare.

Ohygglig action!

Jag ääälskar Microsoft! uups! Jag menar Bungie!

Vi (Macoteket) fick in vår första leverans av Return to Castle Wolfenstein den 23 april...

Sedan dess har vi fått in 4st leveranser om 10 spel och har just nu 1st kvar i lager. Vi har alltså redan levererat 39st spel...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-07 11:33
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Vi (Macoteket) fick in vår första leverans av Return to Castle Wolfenstein den 23 april...

Så, vad håller Nordic Softsales på med? Tror det är sista gången jag beställer lir i Sverige faktiskt, bättre att gå andra vägar om det är ett lir jag vill ha fort.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-10 15:59

Naääe....
Nu tror jag f-n att jag baxnar...
Nytt release datum 20 nånting...

->"Mannen"
Det är inte så att du har det där 1 st RtCW ligger på hyllan fortfarande?

Det går ibland att hitta lägre priser på macspel än på macoteket, men det är få som har så många spel på lager för leverans som just macoteket.

[ 10 Juni 2002, 22:15: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Det e ju himla bra att dom har mycket spel o så men det hjälper ju inte när det blev som sist jag åkte dit.Ringde på kl 14.30 o ingen fanns det som öppnade?efter 10 min åkte jag igen plus att min polare som va med mig som e pc kille fick lite kött på benen...=(

[ 11 Juni 2002, 03:12: Meddelandet ändrat av: Deelay ]

Ursäkta? Pratar du om Macoteket? Isåfall kan jag berätta att Macoteket aldrig tar emot kunder. Allt sköts via telefon och nätet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Ursäkta? Pratar du om Macoteket? Isåfall kan jag berätta att Macoteket aldrig tar emot kunder. Allt sköts via telefon och nätet.

Ursäkta ursäkta men jag har ju faktiskt varit där o handlat flera gånger plus att jag frågat om det går bra.Visst nemas problemas blev svaret.Det finns ju även nån form av kundrum med kassa o dyl.Har även använt deras så kallade express bud som misslyckades 2g i rad,dom skulle ta max 2 timmar typ men jag satt o vänta i 5 timmar innan det dök upp o fick även betala fullt för expressbud fast det överskridit tiden med 3 timmar.(olika priser för olika bud)Så som det ser ut i detta läge funkade ju inget av det något vidare. eller?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Ursäkta? Pratar du om Macoteket? Isåfall kan jag berätta att Macoteket aldrig tar emot kunder. Allt sköts via telefon och nätet.

Daniel, har du varit hos oss?
Vi tar gärna emot folk, vi har dock ingen butik där man kan titta på grejerna, utan det handlar främst om avhämtning av i förväg beställda saker...

1
Bevaka tråden