Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny läckt Doom 3 gameplay-film

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://userfs.cec.wustl.edu/~das1/doom_3.avi (47mb DivX)

Denna visades på E3 (Electronic Entertainment Expo) endast för journalister och andra behöriga, bakom stängda bommar. Någon har dock lyckats smyga in en kamera och filma hela kalaset för omvärlden.

Filmen innehåller 11 minuter ´gameplay footage´ (hur fasen översätter man det?) och är inte samma film som ´Doom Legacy´ filmen som släpptes för några dagar sedan som mest innehöll snack om de gamla Doom spelen.

Jag har inte testat ifall den fungerar på Mac, DivX stödet är såvitt jag vet inte helt hundra i OSX ännu. Tror jag. Det är möjligt att filmen kräver 5.01 för att spelas upp, kan tyvärr inte kontrollera detta.

Filmen flyter på bra både under OS X och OS 9. Kör med 3ivx pluginen.
Vilken grafik! Verkligen detaljerat. Kändes nästan riktigt kusligt ett tag när monstret började tugga i sig av människan (eller vad det var) Kräver nog "maxad" hårdvara för att få det att flyta på med den grafiken

He funkar skitbra i VLC.

Whoa, kan ni säga "Doom 3 kommer kräva ett bättre grafikkort än GF 2 MX 32MB" 100 ggr jättesnabbt?

Otrolig grafik men framförallt så verkar känslan och atmosfären i spelet oslagbar. Vem är sugen på Unreal 2? ZzzzZZzz...

1024x768 32bit i 30fps på ett GeForce3 är målet såvitt jag förstår. Systemet som spelet spelas på i videon drivs av ett ATI R300, uppföljaren till Radeon 8500. Med andra ord motsvarigheten till GeForce 5.

Räkna med att man kan få ett GeForce4 Ti4600 att be för sitt liv med det här spelet. Egentligen inget konstigt med det, många månader kvar till release. Låt inte hypen äta upp er, detta är bara ett spel i mängden i min mening. Vi får hoppas att det inte bara är snyggt och har grym fysik, utan faktiskt är kul också.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Låt inte hypen äta upp er, detta är bara ett spel i mängden i min mening. Vi får hoppas att det inte bara är snyggt och har grym fysik, utan faktiskt är kul också.

id Softwares spel brukar ju faktiskt vara rätt så roliga... sa precis till en polare att "det är tur att man har en PowerBook [med 32MB videominne], så slipper man bli rädd".

Spelet kommer i oktober/november? De vill nog inte missa julrushen.

coolt....och detta kommer till Mac alltså....?

Det blir nog fanken 18års-gräns på det spelet.
Inget man ska ge till sin 4åriga systerdotter i julklapp direkt.

Skulle tro att det kommer till Mac eftersom John Carmack är inblandad.
Han kan skriva kod den grabben.

Quake III hade cirka 90% kod gemensam för alla platformar. Så detta lär inte skilja sig så mycket.

De kommer självklart att prioritera Win versionen. Men med Mac OS X så kanske Mac verren inte kommer allt för långt efter.

Jag har haft förmånen att få "prata" med honom över nätet. Han är en makalöst skarp herre den där mr Carmack. Vi diskuterade bland annat varför Quake 3 kom så tätt inpå Win-versionen. Kort och gott...som jag förstod det så var det i stort sett helt hans förtjänst. Han sa det inte rakt ut, men man kan ju läsa mellan raderna

Som det lät på honom så skulle det inte släppas många spel från det där företaget som inte var snabbt översatt

[ 27 Maj 2002, 18:31: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-27 19:31

Doom 3 ser onekligen läckert ut, precis som id Softwares kreationer brukar göra. Men det finns ju en stor risk för att spelet också kommer att bli lika substanslöst och banalt som övriga id-spel. De brukar vara mer teknikdemontrationer än spel..

Det är först när begåvade spelutvecklare som Valve (Half-Life) och Ion Storm Austin (Deus Ex) använder sig av ids (och Epics) spelmotorer som vi får se de riktigt intressanta spelen.

Citat:

quote:Skulle tro att det kommer till Mac eftersom John Carmack är inblandad.

Ser ni inte på MacWorld Expo folk?! Doom visades första gången någonsin på en MWExpo av John Carmack i hög person, på en G4. Det är klart att det kommer till Mac!

Skäms på er, när t om PC-Mats känner till detta!

1
Bevaka tråden