Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT2003 Neeej!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste detta mycket tragiska precis.

http://maccentral.macworld.com/news/0208/05.ut2k3.php

"When asked by one participant if there were plans for a Mac version of the game, Rein said that there were "No specific plans for Mac yet." He later added that "the fractured situation" caused by the division of Mac users between Mac OS 9 and Mac OS X makes it hard for him to see such work "as being worth the effort."

Dessutom följande intressanta kommentar

"Rein also said he is confident that Epic Games would get something "done down the road." He also said that he found it interesting to see how much effort Epic´s principle competitor, Id software, "devotes to Mac."

Kanske dags att ta lärdom av Id, och fundera på om "fördelarna" med Direct3d är värt inkompabilitetspriset jämfört med OpenGL.

Suck, jag som äntligen började känna att Counterstrike började bli passé. Säg inte att man inte ska kunna spela UT2003 med sina pc-kompisar nu också.

UT2k3 kommer nog förr eller senare

He later added that "the fractured situation" caused by the division of Mac users between Mac OS 9 and Mac OS X makes it hard for him to see such work "as being worth the effort."

Hör man inte från höger och vänster hur smidigt det är att porta till OS X? Så varför inte rikta sig till den delen av användarna?

Antalet potentiella köpare är ganska så få?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-06 14:17

Håller med om att lägga 100% krut på OSX-versionen. Spelet kommer ändå kräva en G3/G4 på säkerligen minst 400Mhz, spelet skulle säkert ta 6-12 månader att porta så andelen köper är nog inte så jätte få. Har inga siffror på hur bra det gått för exempevis GIANTS som BARA kom till OSX, men Omni Group har ju börjar porta många fler spel nu så tillräkligt bra lär det ha gått.

Apple som köper grafik/video/ljudföretag högre och vänster borde se till att få spel på "sin sida" också… Hur vete fasiken (de borde köpt Bungie för Microsoft ).

Personligen känns inte UT2003 speciellt intressant just nu. Jag är ganska trött på alla FPS för tillfället (det kan dock ändras).

Men jag tror att spelet kommer att portas inom en relativt snar framtid. Inte annat för att ha portat spelets motor inför kommande spel. (Jag har för mig att UT2003 har en ny motor, rätta mig om jag har fel).

Sant, NWN är mer intressant just nu *abstinens*

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-06 16:29
Citat:

quote: Spelet kommer ändå kräva en G3/G4 på säkerligen minst 400Mhz,

de kommer nog att kräva mer än så ska du se eftersom att jag inte ens kan spela mohaa på min G4 400 704ram och ett geforce 2 kort.

så om man försöker spela ut2003 på de så kommer man kanske att topp med 10fps

1
Bevaka tråden