Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra butik för Macspel i sthlm?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-25 13:50

Nån som vet var man hittar ett bra sortiment på Macspel i Stockholmstrakten. En butik att föredra, ej webben. En annan är ju pappaledig och det känns som ett bra utflyktsmål...

Åhlens har en fin sortering macspel. De direkt importerar själva och har således de senaste spelen oftast.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 14:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Åhlens har en fin sortering macspel. De direkt importerar själva och har således de senaste spelen oftast.

Är inte Åhlens riktigt dyra? Eller har jag bara fått för mig detta?

Webhallen har bra priser. Vet dock inte hur mycket de har i lager.
http://www.webhallen.com/mall.php?_file=butik.html

  • Medlem
  • 2002-09-25 15:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Webhallen har bra priser. Vet dock inte hur mycket de har i lager.
http://www.webhallen.com/mall.php?_file=butik.html

Tackar tackar, nästan granne med mig!! Skall genast ut och proviantera. Undrar bara när jag skall få tid att spela....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 19:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Åhlens har en fin sortering macspel. De direkt importerar själva och har således de senaste spelen oftast.

Vilket Åhlens då? På Åhlens City har de ju fortfarande inte fått in Castle Wolfenstein som Macoteket började sälja i april. Jag har frågat ett par gånger och fått svaret att det beror på den svenska distributören, för importerar själv, det gör man INTE.

/Nils

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-09-25 21:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nils:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Åhlens har en fin sortering macspel. De direkt importerar själva och har således de senaste spelen oftast.

Vilket Åhlens då? På Åhlens City har de ju fortfarande inte fått in Castle Wolfenstein som Macoteket började sälja i april. Jag har frågat ett par gånger och fått svaret att det beror på den svenska distributören, för importerar själv, det gör man INTE.

/Nils

Åhléns City har ju Mac, men jag tycker att Åhléns suger av flera anledningar. De är svindyra och de anpassar aldrig priserna på gamla produkter förrän de är totalt hopplöst ute. Sedan har de en ganska avslagen attityd när man frågar om Mac-produkter.

Webhallen med flera är mer alert vad det gäller prissättning och förnyelse i sortimentet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nils:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Åhlens har en fin sortering macspel. De direkt importerar själva och har således de senaste spelen oftast.

Vilket Åhlens då? På Åhlens City har de ju fortfarande inte fått in Castle Wolfenstein som Macoteket började sälja i april. Jag har frågat ett par gånger och fått svaret att det beror på den svenska distributören, för importerar själv, det gör man INTE.

/Nils

Åhléns City har ju Mac, men jag tycker att Åhléns suger av flera anledningar. De är svindyra och de anpassar aldrig priserna på gamla produkter förrän de är totalt hopplöst ute. Sedan har de en ganska avslagen attityd när man frågar om Mac-produkter.

Webhallen med flera är mer alert vad det gäller prissättning och förnyelse i sortimentet.

Vad jag vet har de endast 1 "macperson" som är ansvarig för den uppställda eMacen där och han är inte så haj på Mac överhuvudtaget om man skall tala om egentlig kunnighet.
(har själv varit inne där och påpekat ganska enkla saker om Macen och Os:et som han inte riktigt visste om).

Åhléns är sista anhalten för mig om jag skall köpa något vare sig det är för Mac eller något annat-dyrt som sablar!

G-bit

Hmm.. ja då är nog alla överens om att vi skippar Åhlens

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 21:06

Tråden flyttas till avdelningen för spel....

  • Medlem
  • 2002-10-03 11:12

Ville bara säga att jag fick utmärkt hjälp på webhallen.com (i butiken alltså). Hade både RTCW och MOAA (svåra val..). Däremot hade de inte Mactitlarna framme så jag var lite fundersam först... De borde ju ändå sätta upp en skylt eller dylikt, annars så kanske man vänder istället för att stå i kö....

  • Medlem
  • 2002-10-06 18:10

Själv blev jag imponerad av MacSpel.com när jag beställde ett Icewind Dale för inte så länge sedan. För mer info, kolla in http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=13;t=000460

1
Bevaka tråden