Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som tar ut ackord från MP3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-25 15:59

Har hört att det ska finnas ett program som tar ut ackord från en vanlig mp3-låt som man "laddar" programmet med. Någon som vet vad detta programmet heter?

  • Medlem
  • 2005-12-25 19:40

låter som önsketänkande tycker jag
du får skaffa dig ett gehör och ta ut det själv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-25 19:52

Annars finns ju de flesta (nåja) låtars ackord och tabulaturer på nätet...

Såg att det stod något på disken på Musikbörsen sist jag var där som påstod sej göra det. Har inte sett det i något annat sammanhang, och det kostade 399:- så jag vart rätt skeptisk. Men hör med dom...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-26 03:04

Jag hittade ett program för ett tag sedan som gjorde om mp3 till midi.. Det blev rejält sär men vissa saker fungerade, rätt ballt faktiskt..

Finns ett program vid namn Digital Music Mentor som finns på musikbörsen för 399:- (precis vad som sas i ett tidigare inlägg)
Musikbörsens beskrivning är som följer:

Citat:

Är du frustrerad av att inte kunna plocka ut ackorden från din CD-samling?
Undrar du hur du spelar den där låten du hörde på radion?

Digital Music Mentor ? DMM hjälper dig att spela dina favoritlåtar och du kan snabbt spela med till vilken rock/poplåt som helst. Perfekt för covermusikern, nybörjaren eller den som snabbt vill kunna spela olika låtar?
DMM hjälper dig att ta ut ackord och bastabulatur från rock/pop-låtar och visar dig även hur ackorden ska tas på gitarren medans musiken spelas!
Välj en låt, ladda in den i DMM, några sekunder senare har du resultatet. Det är mycket enkelt att använda; välj låt, tryck på ladda, tryck på analysera, klart!

Funktioner:
? Tar ut ackord/bastabulatur
? Visar hur ackorden ska tas på gitarr
? Klarar av CD, mp3, wav, ogg, wma, etc
? Saktar ner musiken utan att ändra tonhöjd
? Ackord- och bastabulatur-editor
? Skriv ut och editera resultat
? Transponerar resultatet
? ~80-95% korrekt analys
? Bygger på avancerad signalbehandling

Systemkrav:
? Windows 98SE/Windows 200/Windows XP
? Tillgång till Internet

Mer info och en demo (tar ut de 30 första sekunderna) finns här

Funkade lite grann på var 10'e låt ungefär. Öppna gitarrackord verkade den gilla, i övrigt var det helt hopplöst.

Jag vet att det finns många sådana program ute på nätet, varav många till och med är gratis, men ofta finns det dock andra ljud som trummor och effekter som stör i låtar och dom olika instrumenten spelas ju även olika så ibland kan man få kaos av noter och sånt, jag lekte med några sånna program för ett bra tag sen och har man lite gehör själv kan man ju sortera bort det som programet registrerat som man inte vill ha kvar.

Eh, ja.

Ursprungligen av Gäst:

Har hört att det ska finnas ett program som tar ut ackord från en vanlig mp3-låt som man "laddar" programmet med. Någon som vet vad detta programmet heter?

programmet heter "Band in a box". kontakta mig om du behöver mer hjälp.
[email protected]

1
Bevaka tråden