Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ragnarök: Milstolpar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-24 11:26

Gör ett nytt forum för detta eftersom det verkar som om få har kikat på detta post.

Lite mil-stolpar.
Vad tror ni om detta.
2d artister.
Vi vill ha 10 koncept skisser på spelfigurer manliga/kvinnliga
3d artister.
Utifrån de bilder vi har så tycker jag att vi kan sätta ihop lite hus. Ju fler vi har desto lättare sen att välja. Försök hålla polygon antalet so litet som möjligt och även storleken på texturen.
Web
En hemsida som beskiver projektet, Sammanfatta spelidén lite så räcker det för stunden. Sen så lägger vi ut grafik så fort det blir klart.

Själv kommer jag inte åt min arbetsstation på ett par veckor men sen har jag tänkt spotta ut byggnader och så. Vi behöver concept folk, nån som är duktig på att rita?

[ 26 September 2002, 12:46: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • 2002-08-23 14:26

Första huset modellerat. Har tagit referens ifrån en av museilänkarna.

Bågskyttens hus

Textur och optimering återstår

Vi behöver concept folk, nån som är duktig på att rita?

Fick 5:a i bild och gick Estetisk K&F när det begav sig, gillar nordisk mytologi och vikingar i allmänhet (Röde Orm, vilken bok!). Så om inspirationen faller på kan jag givetvis skissa litet. Vad är det du vill ha, folk, byggnader, miljöer?

  • Medlem
  • 2002-08-23 14:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Vi behöver concept folk, nån som är duktig på att rita?

Fick 5:a i bild och gick Estetisk K&F när det begav sig, gillar nordisk mytologi och vikingar i allmänhet (Röde Orm, vilken bok!). Så om inspirationen faller på kan jag givetvis skissa litet. Vad är det du vill ha, folk, byggnader, miljöer?

Allt skulle behövas men gärna att karaktärerna ser "cartoon" ut så som dessa

settlers

skulle vilja ha concept på större hus så som hövdingens, kanske byatinget. Små hus finns det lite fotografier på så de behövs inte skissas i dagsläget

Kanske monument "runor" som skulle kunna pryda byarna och ge dessa karaktär.

Fartyg

ja i princip allt

  • Oregistrerad
  • 2002-08-23 18:29

Då var nästa hus klart. Skrivarenshus , en del optivering och textuering är kvar, så jag återkommer med en uppdaterat länk senare. Som Telis har jag också tagit ref. från museélänkarna.

Ah, litet "chibi" som man säger i Manga-kretsar.

Tråden finns kvar! Forumet Ragnarök fortsätter i Spelforumet tillsvidare... /Jon

  • Medlem
  • 2002-09-26 13:02

Postar en bild på "Bågskyttenshus". Nu texturerat etc. Modellen innehåller 336 polygoner går säkert att strypa ner det ytterliggare. Skulle dock villja göra om grästaket lite eftersom det ser så himla platt och tråkigt ut.

Bilden

Snyggt telis, men kommer inte träkanterna att få regnet att stanna kvar på taket och få det att börja mögla?

Brukar inte halmtak sträcka sig "över alla kanter", så att regnet kan rinna av?

Annars, mycket snyggt

  • Medlem
  • 2002-09-26 14:52

Där sa du nått vettigt. Hmm men jag har för mig att huset jag utgick ifrån hade såna kanter. Ska kika lite till

1
Bevaka tråden