Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

turnering?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-02 13:19

Blir de någen ny spel turnering eller?

Jag är sugen som fasen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-02 14:39

Min röst: Unreal Tournament...
Gillar inte Q3, för mycket "PC" över det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-02 15:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Min röst: Unreal Tournament...
Gillar inte Q3, för mycket "PC" över det...

Tänk, jag tycker exakt tvärtom!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-02 16:08

Turnering och tävlingssugen? Kom till MacLan 2002!!! Det kommer blir fetingröj! Anordnas av Macspel.com och Macnytt.com och kommer hållas i Stockholmsområdet helgen 30 Aug till 1 Sep. Fler än 30 pers har redam anmält sig!

Annars… Om du spelar WarCraft III så ska jag å lite andra männsikor från Macspel.com köra det nu i helgen. Skicka ett mail om du är intresserad.

Tyvärr har inte alla möhjlighet att ta sig till sthlm hur som helst. Det skulle vara riktigt kul med en turnering igen, kanske flera parallella.

Min röst faller på:

* Q3
* Medal of Honor: Allied Assault

Min röst: Q3!

Jonaz: vad gör at du tycker det för mycket PC över det?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 21:53

Har precis installerat Medal Of Honor och spelat ett antal timmar. Grymt kul!

Ja ack hur olika vi ändå är. Eller jag kanske är unik. Faktum är att jag blir sjösjuk efter 2-3 min. Q3 spel. Det gäller de flesta liknande first-shoot-ém-up spel.
Kan det ha något med manligt kvinnligt det där, månne?
Jag menar...det är ju så många småpojkar och killar som gillar dessa spel utan att man hör av att de avstår för sjösjuka

Seriöst, alltså.

Gambit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-02 22:14
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Ja ack hur olika vi ändå är. Eller jag kanske är unik. Faktum är att jag blir sjösjuk efter 2-3 min. Q3 spel. Det gäller de flesta liknande first-shoot-ém-up spel.
Kan det ha något med manligt kvinnligt det där, månne?
Jag menar...det är ju så många småpojkar och killar som gillar dessa spel utan att man hör av att de avstår för sjösjuka

Seriöst, alltså.

Gambit

En helt "okvalificerad" gissning är att balanssystemet inte hänger med i de (ibland) extrema vändningar som är möjliga i 3D spel... Kände av yrsel & illamående nu efter semestern, både i spel & Maya... Sååå, det har nog inte med kön eller ålder att göra. Tillvänjning är förmodligen vad som krävs

(precis som för kaffe, tobak, sprit etc... )

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-02 22:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: r-0X#Zapchud:
Min röst: Q3!

Jonaz: vad gör at du tycker det för mycket PC över det?

Hehe... Jag tycker Q3 är fult... precis som Win.
Vill inte stampa er andra på tassen för det, det är min personliga smak som spökar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-02 22:47

Quake 3 håller bättre kvalite på grafiken än Unreal Torunament som till 90% förlitar sig på en mkt gammal motor (Unreal). Dock ser UT snyggare ut på sämre hårdvara än vad Q3 gör. Har du ett bra system med ett bra grafikkort så är Q3 överlägset grafikmässigt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonas
En helt "okvalificerad" gissning är att balanssystemet inte hänger med i de (ibland) extrema vändningar som är möjliga i 3D spel... Kände av yrsel & illamående nu efter semestern, både i spel & Maya... Sååå, det har nog inte med kön eller ålder att göra. Tillvänjning är förmodligen vad som krävs

(precis som för kaffe, tobak, sprit etc... )

Då blir det till att fixa en hink bredvid datorn då för det är just så illa jag mår. Riktigt illa
Vet inte om jag vill gå igenom det.

Gambit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-03 00:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Quake 3 håller bättre kvalite på grafiken än Unreal Torunament som till 90% förlitar sig på en mkt gammal motor (Unreal). Dock ser UT snyggare ut på sämre hårdvara än vad Q3 gör. Har du ett bra system med ett bra grafikkort så är Q3 överlägset grafikmässigt.

Nja... sitter på hyfsat feta burkar med mer än tillräckligt av grafikkort... UT är (enligt mig & min smak) mycket snyggare än Quake... Väntar dock med spänning på DOOM 3:an...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-03 00:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
Jag föredrar också UT. Större banor, inte lika hektiskt. Särskilt gillar jag sniper arena på riktigt stora stadsbanor. Headshot!

Hell, yes!!!

(passa dig för min sniperbössa

)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Quake 3 håller bättre kvalite på grafiken än Unreal Torunament som till 90% förlitar sig på en mkt gammal motor (Unreal). Dock ser UT snyggare ut på sämre hårdvara än vad Q3 gör. Har du ett bra system med ett bra grafikkort så är Q3 överlägset grafikmässigt.

Att det är grafiskt "sämre" spelar noll roll när känslan och fysiken i UT är oslagbar jämfört med Q3. Det ser ut och känns som om man åker runt på en överoljad kontorsstol i Q3.
När man tränar är botarna i UT smartare än i Q3.
Vapnen är roligare och det finns ju en del galna vapen moddar till UT om man *inte* tycker originalvapnen är skoj.
UT´s banor är bättre - "Deck 16 ][" är fortfarande en av mina all-time-fav´s...
Tyvärr fungerar ju dock Q3 bättre än UT under X... men jag spelar mycket hellre GLQuake än Q3 under X...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-03 10:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:

Hehe. Några bra servrar att tipsa om? Jag spelar en hel del på Fraggalonia till och från.[/QUOTE]

Nej, tyvärr... Brukar bara hoppa in på "måfå" på internet... Spelar hellre mot folk jag känner ( förnedringsfaktorn är sååå mycket högre om man kan höra deras kvidande "live" sas...) Men jag kollar gärna upp det där "Fraggalonia". Har du mer info om det?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Ja ack hur olika vi ändå är. Eller jag kanske är unik. Faktum är att jag blir sjösjuk efter 2-3 min. Q3 spel. Det gäller de flesta liknande first-shoot-ém-up spel.
Kan det ha något med manligt kvinnligt det där, månne?
Jag menar...det är ju så många småpojkar och killar som gillar dessa spel utan att man hör av att de avstår för sjösjuka

Seriöst, alltså.

Gambit

Jag blir "fps-sjuk" när jag spelar Quake2. Både i 9:an och i X. Så jag spelar inte Quake2. Jag har däremot inga större problem i andra spel, konstigt nog.

Jag tror inte det beror på kön, utan det är nog olika från person till person.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-03 14:55

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
[QB]Turnering och tävlingssugen? Kom till MacLan 2002!!! Det kommer blir fetingröj! Anordnas av Macspel.com och Macnytt.com och kommer hållas i Stockholmsområdet helgen 30 Aug till 1 Sep. Fler än 30 pers har redam anmält sig!
QUOTE]

Jag skulle gärna komma men jag kan inte ta mej ner till stockholm med datorn

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-03 15:34

slave de går ju inte ens att speedjumpa i ut, ut e kasst inse!

de e ju så jekla roligt att göra alla inställningar i q3! man kan ändra allt! genialt!

  • Medlem
  • 2002-08-03 22:46

Dags att så mer skit... våga vägra Q3. Jag som är rätt förtjust i realism moddar anser att UT och de kartor som finns för den typen av moddar på UT sidan samt den vida överlägsna AI:n gör UT till ett klart mer långlivat spel än Q3. Sedan är Quakes fysikmotor som må vara mycket enkel att modifiera ett par grader svagare än UT:s men allt är subjektivt. Anser att upplösnings hysterin börjar bli jobbig (även om jag med nöje köper nya maskiner så ofta det går). De spel som suttit kvar längst med mig har alltid haft bra premisser mer än de varit grafik centrerade. Det har uppenbarligen många inbitna Q3 heads också insett då de kör med simple icons och basala textures för att klämma ur ett par extra fps ur motorn. Jag menar var det någon som tyckte Civ III var ett steg upp från I:an pga grafiken eller med ett nyare exempel WC III, slöseri med mina processor cykler tycker jag.

UT har överlägset bäst moddar anser jag också, helt klart.

Civ III var dock en förbättring tack vare att de äntligen har implementerat gränser i spelet. Bättre sent än aldrig.

Jag skulle kunna organisera en turnering i något spel, dock ej Q3 där det finns mer lämpade personer. UT eller Mohaa kanske?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lukas:
De spel som suttit kvar längst med mig har alltid haft bra premisser mer än de varit grafik centrerade. Det har uppenbarligen många inbitna Q3 heads också insett då de kör med simple icons och basala textures för att klämma ur ett par extra fps ur motorn.

Inte bara för att klämma ur mera fps, men för att se var jag öppnar eld bättre oxo!
gillar inte at texturer och detalj stör mig när jag är intenst koncentrerad och vil sprida (stavning OK?) död.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-05 01:52

som Zapchud säger är det inte bara för att få ut mera fps.

Jag har twekat och fixat min cfg (konfig fil) för att få maximal prestanda och maximal syn dvs jag ser allt tydligt och klart!

Jag skiter väl i om spelet är snyggt, funktionalitet före utseende är vad jag satsar på!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stash:
slave de går ju inte ens att speedjumpa i ut, ut e kasst inse!

de e ju så jekla roligt att göra alla inställningar i q3! man kan ändra allt! genialt!

Man kan ändra det mesta i UT med om du bara kollar efter, allt om UT på Mac här. Speedjumpa? Eftersom jag aldrig gjort det så behövs det alltså inte

En sak till: har ni kollat på fläktarna i Q3, gräsligt fult gjorda, urk haha. Inte för att det spelar nån roll, men det finns inget "halvgjort" i UT...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-05 22:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Jag skulle kunna organisera en turnering i något spel, dock ej Q3 där det finns mer lämpade personer. UT eller Mohaa kanske?

Jaaaaa, gör det!!

1
Bevaka tråden