Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medal of Honor: AA Spearhead

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har nu väntat länge på en uppföljare och nu när PC versionen snart kommer att släppas så undrar jag om någon har hört nåt om den kommer till mac eller om det finns intresse av något företag att porta den till mac.

EA´s sida för moh är
http://www.ea.com/eagames/official/moh_alliedassault/home.jsp
Om någon vill kolla upp tilläggspaketet Spearhead

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-05 23:14

Ahhh...vill ha...vill ha...vill ha

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-05 23:35

själv vil jag ha Moh : Frontline.. som bara finns på ps 2..

fast visst.. ge mig spearhead

Inga rykten än, men man vet aldrig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-07 12:12

Kastade iväg ett mail till Aspyr om Spearheads framtid för Mac OS X.

Howdy Acke,

First, we appreciate you thinking of us when you think about having games
developed for the Macintosh platform.

We continually evaluate games to be brought over to the platform, looking at
several factors including its popularity (low sales in the PC market make
unlikely ports), whether the Macintosh market is interested in the game,
whether the company that owns the rights is interested in having a Macintosh
version, and how hard it would be to port over (for example, if a game using
the same software engine has already been ported, it becomes much easier for
us to have it done). Our customers are one of the sources of determining
interest, so we thank you for your mail.

If you have not done so, you can subscribe to our newsletter, which is sent
out via email on a monthly basis. This newsletter is where we announce new
projects. We also have a project status page at our web-site that shows
what is being worked on.

Regrettably, if a game is not shown on that page, or we have not made an
announcement about them, then we have no public comment as to whether we are
evaluating it or not.

Thank you again for your interest and support of Macintosh gaming.

John
--
John Phelps
[email protected]
Tech support guru, game player, Macintosh loyalist.

Jag hoppas att dom portar den. Om det är någon som kommer att porta den så är det dom. Eller rättare sagt så är det igentligen Westlake, aspyr ber dom porta det åt dom.

Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan dom beslutar om det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-07 14:42

Är varken programmerare eller har någon koll på hur spel är uppbyggda. Men borde inte de ha mycket gratis med tanke på att de redan har portat MOH AA till Mac OS X?

Finns nog en del nya saker men med tanke på att det är ett "expansion pack" borde koden vara ganska lik.

Nån som vet och inte tror?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-07 14:45

tror att dom har typ 80% gratis eftersom "alla" nya spel kär me pk3 saker som är samma för både pc å mac.. grafik motorn är ju samma som i mohaa (eller?)
så det ska nog inte va nå jätte problem

Testade Spearhead demot lite idag och det verkar ju trevligt. Malta, där har jag varit! Skönt med spel som bygger på gammal teknik för då kan man alltid maxa alla grafikinställningar och det känns ju bra

Är det stora skillnader, det är ju för visso bara ett demo. Fanns rök granaterna, det ska vara häftigt att spela med sådana!

Synd att jag inte har tillgång till en PC som är tillräckligt snabb!

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 17:43

Fan om dom inte portar det här. MoH:AA var ju alldeles för kort. Lite flera uppdrag skulle inte skada. Hoppas också att Lionheart som släpps till PC i slutet av Mars också portas. Det verkar riktigt bra, kolla in Lionheart

  • Oregistrerad
  • 2002-11-21 21:15

Har problem med att MoHAA kraschar vid banbyte. Nån som vet vad felet är, el. möjligen en workaround?

Har installerat senaste uppdateringen men den hjälpte inte.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 10:16

vad kör du för system?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 12:32

Jag kör 10.2.2

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 17:19

Jag lirar i 10.2.1 och har aldrig upplevt något som helst av detta prolem, men jag har hört andra som gjort det. De ända problem jag haft med MoH:AA är sociala.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 17:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Jag lirar i 10.2.1 och har aldrig upplevt något som helst av detta prolem, men jag har hört andra som gjort det. De ända problem jag haft med MoH:AA är sociala.

Jag var i riskzonen jag med...tills spelet bestämde sig för att ´-Nu får det vara nog´.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: RenderBender:
Har problem med att MoHAA kraschar vid banbyte. Nån som vet vad felet är, el. möjligen en workaround?

Köpa spelet. Det är nämligen bara cd imager från internet som kraschar. Spelet är värt varenda jäkla krona. Samt att det ökar chansen för att del 2 ska komma.

MOH:AA står här och pryder hyllan ett av de bästa spelen till Mac. Det står och tivs tillsammans med ett annat riktigt bra spel. Deus Ex.

Har fått Ghost Reacon nu.
Ska skapa en annan tråd om det.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 19:24

På tal om cd images till mac vet nån var man kan ladda ner några bra, jag är nämligen trött på att köpa de flesta nya spel som kommer till mac och i vissa fall bli besviken. För er som har jobb och lön kanske det inte är så farligt men för mig som har 950 spänn i månaden att röra mig med

Detta är inte det enda problemet, jag betalar gärna spel men inte alla och eftersom jag inte har någon mac spel återförsäljare i närheten måste jag skicka efter spelen och detta är inte särskilt billgt i längden.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
På tal om cd images till mac vet nån var man kan ladda ner några bra, jag är nämligen trött på att köpa de flesta nya spel som kommer till mac och i vissa fall bli besviken. För er som har jobb och lön kanske det inte är så farligt men för mig som har 950 spänn i månaden att röra mig med

Detta är inte det enda problemet, jag betalar gärna spel men inte alla och eftersom jag inte har någon mac spel återförsäljare i närheten måste jag skicka efter spelen och detta är inte särskilt billgt i längden.

Säg till om du behöver jobb. Fattas mycket folk inom långvården i Stockholm. Då får du både pengar och nära till Åhlens i Stockholm.

/Micke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 20:30

Jaaaaaaa!

Edit: rättade till bandet lite

[ 20. Januari 2003, 20:30: Meddelandet ändrat av: acke ]

Jaaaaa........ Jag trodde att jag skulle vara den första som skulle veta om detta men icke (Har kollat i evigheter hos westlike, aspyr och många andra sidor för att får veta nåt om en portning).

Nu är det bara att slappna av lite och vänta tills spelet släpps och kommer till Sverige.

Förhoppningsvis så går det mycket snabbt (Minns att portningen av första spelet gick sp snabbt så dom släppte den några månader i förväg).......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 21:01

Bara att börja lägga undan pengar. Antar att de ha mycket gratis i kodväg.

För alla som har svårt att vänta, så kan jag säga er att ni kan lugna era nerver med en kopp kaffe eller se på tv4 kl 20:00 på torsdagar. Då går en krigsserie som heter Band Of Brothers, jag har en känsla av att gruppen bakom spelet har sett denna serie före dom gjorde spelet.

Ni som har sett tidigare avsnitt och vet litegrann om första banan förstår vad jag menar.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 12:21

Annars kan man ju köpa det när det kommer

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 12:54

har spelat Spearhead på pc, och det är helt klart värt väntan!
Lite kort kanske, men flera riktigt kul uppdrag..

det jag tyckte var roligast var avsnitten där man får använda luftvärnskanon..

Kan man skuta marksoldater med den också eller funkar luftvärnskanonen bara på flygplan?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 15:53

När man pratar om trollen

(alltså spelet kom )

[ 21. Januari 2003, 15:54: Meddelandet ändrat av: Alle ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 22:42

man får använda feting-kanoner vid ett par olika tillfällen, med olika fiender att skjuta på..

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 22:42

man får använda feting-kanoner vid ett par olika tillfällen, med olika fiender att skjuta på..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-21 23:11

Enligt Aspyr kommer det i Maj...

Bevaka tråden