Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ragnarök: Resursmarknad.

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-02 17:40

Hela spelprojektet låter som en bra idé, nu gäller det bara att sammanställa kompetenser nödvändiga för genomförandet?
Vem gör vad?

Shoot.

[ 26 September 2002, 12:42: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-02 17:42

Själv kan jag:
Modellera, texturera, animera...
Miljöer el. karaktärer.

Går fint att maila mig: jonaz@swedensfinest.net

Jag har skickat ut ett mail till samtliga som är inskrivna på maillistan. Lite seg respons dock. Det kanske är lättare att sammanställa resurserna här?

Lite om mig...

Funktioner: Ljudteknik (kan fixa ljudeffekter och musik), programmerare (i den mån jag kan bidra med något), idéspruta och allmän smärta i stjärten för alla kodare som eventuellt försöker realisera mina idéer!

Mail: [email protected]

[ 03 Juli 2002, 09:46: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

Jag tror man bör försöka hålla diskussionerna på ett ställe, för att underlätta för alla inblandade. Alltså; antingen forumet eller en mailinglista. Jag tror forumet är att föredra (så klart).

På kommande hemsidan presenterar vi all information som är "statisk", t ex vilka som gör vad. Så desto fler som presenterar sig här, desto bättre.

[ 03 Juli 2002, 09:04: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Jag har skickat ut ett mail till maillistan om att uppropet skall fortsätta här istället.

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 10:30

Tjena
Här är vad jag tror mig bidra med

idéspruta, alltiallo hjälpare, 2D grafiker-photoshop (amatör), eventuell 3D animatör/modellerare om planerna går som tänkt.. Ligger nästan på lite för amatör mässig nivå just nu, enklare uppgifter kan tänkas klaras (3D alltså).
Är rätt intresserad av programmering också, så man får se hur det blir på den fronten

Mvh

  • Medlem
  • 2002-07-03 12:05

Tjenare!

Jag kan väl tänka mej att leka lite med programmering, det verkar ju vara lite brist på den fronten.

Jag kan nog också tänka mig att bistå med lite kodknackande, så kan ju jag och KentH fortsätta våra livliga diskussioner om hur man ska lösa vissa problem även vid sidan av jobbet

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-03 14:19

Jag är med som programmerare..

Jag är ju musiktyp då, kan också fixa med musik och effekter.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-05 01:25

Jag kan bidra med lite ideér lr nåt .

Men det bästa sättet att snacka är ju över irc, är nog lättare att snacka i realtid om de sna snackas idéer?
sen dokumentera på 99mac

  • Avstängd
  • 2002-07-05 11:46

Jag hänger saker ofta och gärna

Har inte jättemycket tid över, men kollar gärna igenom lite kod. CVS? Vad ska förresten projektet a för licens? GPL?

Ciryon

Jag har erfarenhet av att göra texturer till spel som Myth 2 (Map editorn då Loathing alltså) och allmän Photoshop kunskap. Om inte annat så har jag en väldigt stor samling med hundratals sten, gräs, moss, lera etc textutrer som kan upprepas på tex marken

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 16:07

Har inte tid att joina ert team, har juh egen irc klient som ska underhållas på fritiden, men där emot tycker jag att en bra idé är att bygga upp projektet i olika team och sen sätta ihopa allt, ett bra sätt är att göra som www.openbeos.org
De verkar ha koll på vad de gör, vet inte om det går snabbt framåt för deras uppbyggnad av teams eller om det beror på duktiga programmerare, men kan vara värt att bygga upp det i teams?

Grejen är att alla vill vara med och bestämma alla tuffa funktioner. Bäst är väl att medans programmerarna gör grunden till den nya motorn och någon sitter och skissar på sexiga vikingaskägg och svärd väljer vi ut några som får skriva ett speldokument och skickar våra ideér till dem. När de är klara läser vi igenom och kommenterar dokumentet så får de skriva om allt efter kritiken. Sen kan man börja jobba på allvar! Det går inte att jobba i blindo, alla måste veta vad de skall göra annars blir det bara bajs.

[ 05 Juli 2002, 16:42: Meddelandet ändrat av: zodi ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-05 16:45

Jag vet inte hur aktuellt det är med teams, det här är vad jag fick ihop i en snabb huvudräkning på maillistan och här:

4 Grafiker (2d, 3d och modellering)
3 Programmerare (alla kategorier, 3 till som sagt kanske och finns med på andra kategorier)
2 På ljud och musik
3 Övrigt (Ide och testning)

Övrigt kan ju också vara webdeisgn, webmasters, kontakt med sponsorer (tex webhotel) och nyhets sidor som IMG (när det blir aktuellt) Eller så kan man ju ha ett speciellt web-team.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-05 17:37

Sant, jag glömde dom som ville jobba med websidan.. Men jag tror det kommer ta ett bra tag innan det är aktuellt att göra reklam för spelet.. Vi ser om vi kommer igång först istället..

Vi vill ha minst 5 screenshots att skicka till IMG senaste måndag kl 16.00!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-07-06 00:48

Om det nu är vikingatid som spelet skall utspela sig i så tycker jag att det bör likna just vikingatid.

Jag kan mycket om vikingarnas historia och liv så jag ställer gärna upp som referens så att det ser rätt ut.

M

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-07-07 01:45

Jag kan gärna göra iconerna till spelet, började göra en icon till Gameranger idag (min första) och de var skit kul ju!

min första icon

Den kanske inte e så jekla bra men när de är dax att göra iconer till spelet så kanske mina skillz är bättre

Litet tips bara om en bra utvecklar sajt för Mac och spel.. För er som inte redan vet om det..

http://www.idevgames.com/

Jag kan bidra med lite concept art kanske (inte väldigt intresserad av vikingar, men what the hell(och i sånna fall gör jag byggnader, vapen och allt annat som ine är människor, för jag brukar oftast skruva till dom)) men jag har ingen scanner så det kanske inte är nått.

Jag är bra i photoshop, kanske man kunde hjälpa till med lite GUI till spelet.

annars kan jag åxå brainstorma lite. å testa spelet förståss.

Hade glömt detta. Är programmerare (igentligen högskolestudent), kan C, C++, Obj-C samt minimala mängder assambler, ska ha en kurs i asm efter sommaren så det kanske klarnar då. Av detta så är jag bäst på ren C. Är särskilt intresserad av datastrukturer och minneshantering (ju lägre nivå destå bättre). Kan en del OpenGl, SDL och lite mer Cocoa. Kan koda Windows också (bläh!)...

Har i stort sett blivit arbetslös nu, så jag har tid.

Duktig på Photoshop, jobbat med att göra skins till två olika UT-moddar.
Amatör på att göra 3D-grejjer.

  • Medlem
  • 2002-07-11 17:00

3d grafiker till yrket så kommer nog att bidra med lite grafik till spelet samt några idéer

  • Medlem
  • 2002-07-11 17:35

Tjoho!

Tänkte att det vore kanske coolt om alla presenterade sej och berättade vad som kan och så... det verkar som om jag inte hade gjort det så jag gör det...

Jag jobbar som programmerare på Popwire Technology.
Kunskaper inom programmering, C, C++, Obj-C, Obj-C++ och assembler på diverse platformar och dialkter. Kan massor av andra programmering språk också men dom har vi knappast nytta av här...

Så nu vet ni lite om mej...

/KentH

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-14 23:08

Hej!

Jag är snart 20 år och är studerande. Vad jag studerar är inte rikigt bestämt ännu men har läst Matematik Grundkurs på Universitetet (och tyckte det var kul!!) men vet inte riktigt vad för Linje jag ska fortsätta med.
Har använt mac i stort sett hela mitt liv. Älskar grafik. Gillar logik och ordning.
Arbetat med hemsidor på fritiden sedan jag var 10 år. Arbetar alltid lite med photoshop i samma veva som hemsidorna skapas...
Läst pascal programmering på gymnasiet. Lärt mig PHP (skrev special arbete inom ämnet) lite smått senaste åren och även MySQL.

Spel jag gillar för tillfället är Warcraft 3 och även quake 3. (heter ivar på bnet och digg i q3)
Så, där har ni en "resumé" av mig...

Mvh

Bevaka tråden