Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BLOCK OUT 3D

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 17:44

Detta är ett gammalt kul DOS / Windows 3.x-spel, liknande ett Tetris men man jobbar med en djupgående "tunnel" i vilken man placerar 3D-objekt som man vänder och vrider så de passar in.

Den självklara frågan är om spelet i någon form någonsin har portats eller gjorts för Mac.

Det ballaste vore om det fanns någon MacOS X-variant men det vore väl för mycket att hoppas på antar jag...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-27 18:38

Jag har spelat ett sånt spel på Mac men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet. Ett trevligt spel faktiskt.

Jag ska se om jag hittar det...

Programmet heter Blockout och tillverkades av California Dreams för Macintosh 512K Jag har det hemma och kan avyttra det för en symbolisk summa det är komplett med manual,diskett och org,kartong!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-27 21:13

Kult. Kan man få se en skärmdump, går det att köra det i OS9 eller kanske t om Classic, eller behöver man Apple Game Sprockets 0.000439 Beta 83 ?

Skulle inte tro att det funkar till något annat än en gammal fågelholk med OS 6.07 eller vad som fanns då 1984...*L*

Jag har sett ett exakt likadant spel som du beskriver.. jag har ett demo som jag hämtade hem från versiontracker för ett tag sen (på nån cd/någon annan stans).

1
Bevaka tråden