Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Medal of Honor: Allied Assault

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon annan än jag som har problem med MoH:AA?

Filmerna funkar utmärkt innan spelet, men när menyerna skall komma är allt bara svartvita rutor utan text. Ganska jobbigt...

QS 744/Gf2MX

Jag kör det i OS9 och har råkat ut för samma problem. Uppstod efter att jag tilldelade MOH för mycket minne, fanns då inget eller för lite minne kvar för att ladda Open GL.

Aha, låter vettigt. Problemet är att jag kör i OS X...

Har samma konfig. som du med 768mb ram och tog för givet att du körde det i 9:an eftersom det rullar så segt i OSX.

Får prova i 9:an då...

Har dock bara 384 MB RAM

I 9:an får jag följande felmeddelande:

"MOHAA cannot continue

Tried to read from zip file textures/common/metalclip.tga that was not open"

Blev det något vajsing på installationen kanske?

[ 26 Juli 2002, 19:11: Meddelandet ändrat av: William W M ]

Jag har mejlat Aspyr, vi får se vad de svarar.

Finns en update här som kanske löser ditt problem.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas J:
Finns en update här som kanske löser ditt problem.

Hoppas de fixat ljudproblemen med uppdateringen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Simonsj:
Hoppas de fixat ljudproblemen med uppdateringen.

Jupp, det verkar de ha gjort. Bra!

När jag väljer "Join internet game" -> "Browse internet servers" så låser sig hela datorn, detta sker både under OS 9.2.2 och OS X.1.5. Har mailat Aspyr angående detta men inte fått något svar. Har uppdaterat till v1.12. Någon annan som haft samma problem och löst det?

/Robban

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert Linder:
När jag väljer "Join internet game" -> "Browse internet servers" så låser sig hela datorn, detta sker både under OS 9.2.2 och OS X.1.5. Har mailat Aspyr angående detta men inte fått något svar. Har uppdaterat till v1.12. Någon annan som haft samma problem och löst det?

Jag har inte det problemet själv, men jag har läst om andra som har samma problem. Så du är inte ensam och det faktumet brukar resultera i en patch...

Kan meddela att min problem har löst sig, jag var tvungen att manuellt installera .pak-filerna från CD2 till /main, då funkade det.

1
Bevaka tråden