Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unreal FPS?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 01:25

Vad är det man skriver i Consolen inuti UT för att få upp antal FPS medans man spelar?

Här har du en lista med kommandon, vet dock inte om FPS finns med:

http://www.planetunreal.com/game/console.shtml

  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 19:44

Skriv: "timedemo 1" utan "" för att få upp FPS-räknaren

  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 20:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Skriv: "timedemo 1" utan "" för att få upp FPS-räknaren

Jag skrev "stat fps" och kom upp i dryga 100 fps i snitt med toppar på 150 fps. Är timedemo 1 mer rättvisst resultat?

  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 20:34

ingen aning faktiskt... har aldrig testat din metod... tycker dock att jag får ruskigt låga FPS i räknaren i UT jämfört med tex Q3... i UT brukar den väl ligga ganska konstant runt 40-50fps på mitt GeForce 2 MX.. i Quake 3 däremot ligger det runt det dubbla. Ska testa din variant och se om det ger nåt annat resultat...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-20 20:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
ingen aning faktiskt... har aldrig testat din metod... tycker dock att jag får ruskigt låga FPS i räknaren i UT jämfört med tex Q3... i UT brukar den väl ligga ganska konstant runt 40-50fps på mitt GeForce 2 MX.. i Quake 3 däremot ligger det runt det dubbla. Ska testa din variant och se om det ger nåt annat resultat...

Kör du OS X förresten? Jag har försökt att först installera Classic-varianten av Q3 från skiva och sedan laddat ner "OS X-patchen" fast jag får aldrig det att starta.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-21 15:10

Det kanske är en gammal patch du använder...? De äldre kanske inte fungerar med verioner efter 10.1.0 tex... Det kan till och med vara så att du först måste installera den gamla patchen och sedan de andra direkt över den för att få det att funka... minns faktiskt inte riktigt hur jag gjorde. Hade dock inga sådana problem. Mitt Q3 funkar superbt under 10.1.4 på min QS 733.

1
Bevaka tråden