Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SoF2 frågor

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag spelar SoF2 MP "aktivt" på PC men tänkte höra om ngn har kört det än på Mac? Det vore intressant att höra vad man behöver för system för att det ska flyta på bra (≈ aldrig under 40 fps, oftast över 80 )
Och sen undrar jag om ngn vet om SoF2MP patchas på macen så att den går att köra online mot PC. (aktuell patch är 1.02)

någon?

Kör det på PC så jag vet inte nåt om Mac-versionen tyvärr. Kör med P3 1GHz/GeForce4 Ti4400 och det går som blixten även i 1600x1200. En G4 500 med GeForce3 kort borde klara spelet utmärkt på Mac tycker jag?

jo att det går bra på PC vet jag oxå

Skulle helst bli av med min PC dock och endast köra Mac... men vill inte bli av med mitt favvspel....

Det verkar inte som så många har upptäckt storheten med SoF2 än på Mac sidan. (jag tycker det är fantastiskt bra MP, en bra (bättre) ersättare till det counter-strike vi aldrig fick )

Hur som helst tog jag kontakt med Macplay (som publicerade spelet) och Omnigroup (som gjorde själva portningen) och har fått det betryggande svaret att 1.02 patchen är på G - Problemet är tydligen att Punkbuster som integrerades i 1.02 på PC aldrig funnits på Macen tidigare. Punkbuster är ett program som gör det svårare att fuska om någon nu har missat det eller undrar...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Filip Wänström:
Problemet är tydligen att Punkbuster som integrerades i 1.02 på PC aldrig funnits på Macen tidigare. Punkbuster är ett program som gör det svårare att fuska om någon nu har missat det eller undrar...

Westlake Interactive har portat Punkbuster till Mac. Det skedde vid en uppdatering av Return to Castle Wolfenstein för sisådär 5-6 månader sedan.
Jag kan tänka mig att MacPlay inte "vill" köpa den porten av Westlake. Mig veterligen har inte MacPlay anlitat Westlake till att porta någon gång.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-06 22:02

Jag har hört folk som klagar på dålig prestanda i SOF 2 på sina Macar... jag vet dock inte vad det är för Macar det kör spelet på, men jag blir ju lite orolig... Är det någon som spelat det på en Mac än och kan säga hur det fungerar? Jag hoppas inte min QS 733MHz, 768MB RAM och GeForce 4 Ti börjar klaga.

Ktulu du har inget att oroa dig för. På MacLan var det folk med vanliga äldre G4or som körde spelet utan problem. Kom ihåg att det bygger på den gamla Quake 3 motorn.

[ 06 Oktober 2002, 23:31: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-10-09 00:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olof N:
Ktulu du har inget att oroa dig för. På MacLan var det folk med vanliga äldre G4or som körde spelet utan problem. Kom ihåg att det bygger på den gamla Quake 3 motorn.

dock en jäkligt uppdaterad version. så det går inte att jämnföra med q3.

har du bra fps i q3 så är det inte säkert att du har det i sof2....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Jag har hört folk som klagar på dålig prestanda i SOF 2 på sina Macar... jag vet dock inte vad det är för Macar det kör spelet på, men jag blir ju lite orolig... Är det någon som spelat det på en Mac än och kan säga hur det fungerar? Jag hoppas inte min QS 733MHz, 768MB RAM och GeForce 4 Ti börjar klaga.

Kör SOF2 på en QS/733/896MB RAM/GeForce4MX och det funkar inte alls bra Med lägsta upplösning 640x480 och all grafik satt på lägsta nivåer är det spelbart men inte mer, grafiken ser ju dessutom för j... ut i detta läge.

Läs följande inlägg på Macnn.

Kommer väl en patch inom det snaraste för någonting är ju uppenbarligen fel.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 23:17

Har nu testat SOF 2 (beta iofs) och det går rejält segt med alla inställningar på lägsta i 800x600. Däremot GÅR det att spela. Det lustiga är att detta inträffar när man påbörjar själva spelet. Under träningsuppdraget däremot flyter det på bra. Jag kan köra allt på MAX till och med och först då går träningsuppdraget lika segt som själva spelet.

Jag kör på en QS 733MHz, 768MB RAM och GeForce 2 MX. Hoppas det blir annorlunda när jag får chans att testa retail-versionen på mitt kommande GeForce 4 Ti. Räknar dock med att bli besviken...

  • Medlem
  • 2002-10-22 10:59

Min egna erfarenhetr av SoF II är ganska grundliga. Var skydlig till att det spelades på MacLan och man kan säga som följer. Jag lirar med hyfsade intsällningar på en G4 400Mhz med ett Radeon kort. Det är kanske inte en komplett njutning men det är helt OK. Jag tycker mig minnas att det finns en bug som gör att GF 4 kort går otroligt dåligt om texturequality står på annat än high så det kan vara värt ett försök.

Märk väl att 1.01 och 1.02 patcharna inte finns för Macen ännu så även i release är man bunden till servrar som kör 1.00. Nu börjar det ju dyka upp rätt gott om OS X servrar så det är ju inte helt tomt men iaf.

Sen går MP delen mycket bättre än singleplayer delen, det tål att poängteras. Singleplayer kartorna är mycket större och mer hrm intensiva så med en långsam maskin kan MP vara det som gäller.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-10-22 13:56

Spelar Sof 2 MP dagligen på min Dual 1Ghz 768 ddr ram.. går som blixten med allt på max och 1280x1024 (behöver ny skärm)

[ 22 Oktober 2002, 13:56: Meddelandet ändrat av: Buckner ]

  • Medlem
  • 2002-10-22 20:53

[ironi]Verkligen... på en dual 1Ghz?[/ironi]

[slashcode]redundant[slashcode]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-10-22 20:59

Kör det (Inte betan) på en G4 350 MHZ , 640 MB RAM, 16 MB Ati Rage Pro, visserligen inte med nån särskilt bra upplösning, men tycker att det funkar bra.

1
Bevaka tråden