Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffat Dreamcast.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick erbjudande om en guldklimp som jag inte kunde motstå.

Så; vilka spel bör man införskaffa? Jag gillar RPG.

Grattis till ett köp av en mycket trevlig konsol. Shen Mue 1 & 2 är givna hits, har även spelat igenom Grandia II som var en helt ok RPG.

Det spel jag dock tillbringar mest framför är Tennis 2K2, nog det bästa sportspelet som gjorts till en tvspelskonsol.

//Sebastian

  • Medlem
  • 2002-09-22 22:34

soul calibur är ett måste! grymt bra spel.

Citat:

quote:Det spel jag dock tillbringar mest framför är Tennis 2K2, nog det bästa sportspelet som gjorts till en tvspelskonsol.

du skämtar med mig?

vad sägs om Tennis, Ice Hockey, Golf till NES
NHL 94 till Mega Drive och SNES
snowboard 1080, wave race till N64
sen vet jag inte om man kan räkna Mario Kart 64 som ett sportspel, men det är så bra att jag ryser när jag tänker på det

ps. jag jobbar inte på nintendo längre ds.

/majk

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
soul calibur är ett måste! grymt bra spel.

Citat:

quote:Det spel jag dock tillbringar mest framför är Tennis 2K2, nog det bästa sportspelet som gjorts till en tvspelskonsol.

du skämtar med mig?

vad sägs om Tennis, Ice Hockey, Golf till NES
NHL 94 till Mega Drive och SNES
snowboard 1080, wave race till N64
sen vet jag inte om man kan räkna Mario Kart 64 som ett sportspel, men det är så bra att jag ryser när jag tänker på det

ps. jag jobbar inte på nintendo längre ds.

/majk

Hehe..nej jag skämtar inte.
Men jag kan inte göra annat än hålla med dig att dessa är riktigt underbara klassiker. Speciellt NHL 94, oj vilka turneringar man har haft! Men jag har nog aldrig haft så kul framför ett tvspel som när jag spelat Tennis 2K2 med tre polare. Inte vad jag kan minnas iaf!

Är hur som helst en riktig inbiten nintendo användare sen långt tillbaka.

//Sebastian

Citat:

quote: ps. jag jobbar inte på nintendo längre [Smile] ds.

Huh? Blev du uppköpt av M$?

Shenmue 1 & 2 är dom bästa spelen jag spelat (efter Final Fantasy 7, inget slår det)!

Snygg grafik, bra röstskådespelare, GRYMT spännande intrig och fet kung-fu action!
Skaffa båda! Shenmue 1 är gigantiskt och mycket research/bekantning med kamsporten. Shenmue 2 är ännu mer gigantisk, som två spel, lite mer humoristiskt och mer actionbetonat (martial arts fajten mot freaket i stålburen slår det mesta...)

köp! köp! köp!

wtf, nu blev jag sugen! Måste hem och spela igenom 2an igen!!!!

Citat:

quote: Final Fantasy 7, inget slår det

Äh, har du spelat Xenogears?

Dreamcasten är cool, har du skaffat Linux till den än?

Har faktiskt inte hämtat den än

Skaffat Linux, räcker det att ladda ner en ISO - eller måste man mecka med hårdvaran?

Ahhhh... sweet

Citat:

quote: Shenmue 1 & 2 är dom bästa spelen jag spelat (efter Final Fantasy 7, inget slår det)!

En polare sa att jag inte skulle göra något annat den närmaste tiden. Jag hade precis beklagat mig hur pank jag var och inte skulle ha råd att hitta på nåt.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-09-29 16:21

Du bör absolut spela Grandia II och Skies of Arcadia. Två asbra RPG som man inte får missa.

Jag har Grandia I till PSX, det är sådär tycker jag. Vad är nytt i II:an?

1
Bevaka tråden