Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT 2003

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har laddat ner speldemon "endast multiplayer!" Åhh så läckert grafiken,spelmotorn och känslan är som förr fast bra mycket vassare. Härligt att sitta på en maskin som inte laggar ngt...
Det här spelet sitter som gjutet 1:a Battlefield klar 2:a och 3:a det måste bli Doom 3...När det släpps...Spelhösten blir verkligen något att se fram emot

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-22 06:05

njaaaa... Jag är hängiven tournament-fan... Jag blev lite besviken på 2003 demon. På tok för mycket Quake för att vara i min smak. Crazy vapen & rörig grafik. Snabbheten kan man ju dock inte klaga på. Fortsätter att spela Battlefield 1942 tills Doom3 kommer.

Jag är lite yr efter ha spelat Battlefield 15 timmar i sträck, fick sova 5 timmar på en hård träbänk (orkade inte åka hem). Gah... men är det krigstider så är det!

[ 22 September 2002, 13:04: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
njaaaa... Jag är hängiven tournament-fan... Jag blev lite besviken på 2003 demon. På tok för mycket Quake för att vara i min smak. Crazy vapen & rörig grafik. Snabbheten kan man ju dock inte klaga på. Fortsätter att spela Battlefield 1942 tills Doom3 kommer.

Jag är UT fan, såg 2003 för första gången igår, älskar "40K" stuket

.

Fysiken är grym, särskilt på nån bana där man kan ramla ner, det ser verkligen smärtsamt ut när kroppen kastas omkring som en vante.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-22 15:10

Själv har jag fortfarande inte kommit över följande:

Citat:

quote:<HogMan|afk> Have any outside companies expressed interest in porting UT2K3 over to Mac or linux, or is that something Epic might look at doing?
<MarkRein[Epic]> We´ve already ported UT2003 over to Linux on the server side. There will likely be a client but no promises. There are no specific plans yet for Mac.

Unreal Tournament 2003

Nja, de verkar ha ändrat sig. På Inside Mac Games stod det följande:

"Epic Confirms In-House Port of Mac UT2003
1:00 PM | Andy Largent | 8 comments

Following up this morning´s earlier story on the status of Unreal Tournament 2003 for the Mac, IMG contacted Epic Games´ vice president Mark Rein to confirm the Mac OS X port is being done in-house by the company. This is huge news for fans of the Unreal Tournament series, as well as those expecting to see it developed by a porting house like Westlake Interactive.

When asked about who will be develping the Mac client, Rein simply replied:
We´re doing the port in-house. I don´t have anything to report on the progress yet.We expect to hear more from him in the very near future as to how the Mac version of Unreal Tournament 2003 is doing on OS X, so stay tuned to IMG."

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-23 08:54

Skumt, det är 11 dagar mellan kommenterarna, och dom säger emot varandra.. Vi får hoppas den äldre är den som gäller.

Jag läste det här på Inside Mac Games idag, så nog kan man kalla det bekräftat att det är en Mac-version av UT2003 på gång. Om de slutför den är väl en annan femma...

/Simon

"Monday, September 23, 2002

More Mac UT2003 Details
6:00 AM | Andy Largent | Comment on this story

In another post to the Infogrames forums over the weekend, Mark Rein of Epic Games answers some questions Mac fans are having concerning the status of Unreal Tournament 2003 for Mac OS X. In the post Rein reiterates the game´s editor will not be included in the port, due to it´s reliance on proprietary Microsoft technologies, specifically the Visual C++ compiler.

Also, as noted before by IMG, Epic´s Linux guru Ryan Gordon will be handling the Mac port. Rein explains their decision to not go through a porting house like Westlake Interactive as well as their plans for releasing a public beta test of the Mac demo to help find issues:
Technically we did because Ryan is a contractor but he works very closely with the team and reports regularly to me on the project so I consider it to be just like an in-house job....

Ryan is just getting started on it now so we´ll know more about it in a few weeks. We´ll do the demo on Macintosh so people will be able to try it out and give us bug reports and feedback on performance issues if there are any.
According to Rein, the system requirements are still undetermined, but he expects the game to need at least a Radeon of Geforce class video card. ..."

Blir/finns det någon Mac OS X version av Unreal Tournament 2003 eller?

Hallå spelfanatiker! Någon som vet?

Ciryon

Senast redigerat 2003-04-25 21:04
  • Medlem
  • 2003-04-30 17:39

Läs själv på Epics Games eget skrytforum Länken högst upp förnärvarande heter "Macintosh UT2003 demo coming soon" och startades 14 april 2003 av deras VD, Mark Rein.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-30 22:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Blir/finns det någon Mac OS X version av Unreal Tournament 2003 eller?

Hallå spelfanatiker! Någon som vet?

Ciryon

Jepp och det är flertalet
http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=7561
Skriven igår

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=7533
från 25 april

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ArticleID=7461
från 14 april

denna talar dock för sig själv
http://www.macsoftgames.com/products/ut2k3/MacSoft-UT2K3-Page.html

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-06 14:19

Nu får fan MacSoft skärpa sig!
vi kan väll åt minstånde få systemkraven!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 23:51

UT2K3 Mac Demo släpps om några timmar! Äntligen! :eek:

http://www.insidemacgames.com/news/story.php?ID=7608

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 00:11

Räknade visst lite fel på tiderna, men jag e bara gladare för det!

Inte så konstigt att det tog tid att ladda hem

Hämtat från insidemacgames.com

"MacSoft today announced that over 400,000 Macintosh users have downloaded the Macintosh Beta Tech Demo of Unreal Tournament 2003 during its first four days, making it one of the most downloaded Mac demos of all time."

Nu är Unreal Tournament 2003 för Mac släppt!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 10:14

Har vart bortrest i nästan 4 månader nu och lyckas inte hitta om UT2003 och Battlefield 1942 släppts för Mac? Demot för UT2003 har jag sett, men finns hela versionen?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-17 11:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Har vart bortrest i nästan 4 månader nu och lyckas inte hitta om UT2003 och Battlefield 1942 släppts för Mac? Demot för UT2003 har jag sett, men finns hela versionen?

inget nytt om BF, ut2k3 demo finns ute och hela spelet kommer den11 juni

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 11:38

Battlefield 1942 kommer väl inte till Mac, eller har jag missat något? Jag brukar annars ha stenkoll på vad som kommer...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-19 17:59

japp den 11juni kommer UT2k3 i butik till mac, men en fågel viska i mitt öra att det redan finns...mer info senare ikväll

  • Oregistrerad
  • 2003-05-20 11:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
japp den 11juni kommer UT2k3 i butik till mac, men en fågel viska i mitt öra att det redan finns...mer info senare ikväll

:eek:

Vänta ett tag nu...

I runt en månad som började med att ha bekräftat att spelet inte kommer till slutet då dom utannonserar att spelet släppts?

Antingen har dom jäkligt snabba programmerare eller så har dom problem

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-20 14:43

Info uppskjuten.. på obestämd tid

  • Oregistrerad
  • 2003-06-01 20:28

Ny info?

1
Bevaka tråden