Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

osx kompatibla spel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-05-09 10:59

har fått order om att köpa ett spel hem. önskemål om spel är sims, black and white eller dyligt. Nu undrar jag om det finns någon som vet om dessa spel fungerar under osx (vägrar att använda 0s9) eller om det finns något annat liknade spel för osx.
Jag har varit inne på åhlens och frågat med de verkar inte ha någon koll. Frågade om sims och då svamlade försäljare om att han trodde inte att det gick men att han hade hört talas om någon tredje parts tillåg som gjorde att det funkade???

[ 09 Maj 2002, 11:00: Meddelandet ändrat av: Masterboy ]

The Sims och Black & White ska fungerar i X. The Sims kräver en uppdatering som går att hämta hem från Aspyr hemsida.

Andra spel som funkar i X:
Age of Empire II
Elite Force
Aliens vs Predator
Red Faction
Baldurs Gate2
Quake3
Giants citizen Kabuto
Stargate
med flera

Flera av spelen kräver uppdateringar från portaren/tillverkarens hemsida. Om inte annat för prestandaförbättringar. Vissa spel har fått sina uppdateringar till X i efterhand. Hur det är med installationen och om de behöver classic har vet jag inget om. Nyare spel har ett märke "built for Mac OS X" eller liknande på sig.
Annars har www.macoteket.se och www.nordicsoftsales.se många macspel. De kan säkert hjälpa dig om du undrar något.

/Simon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-10 17:01

..eller gå in på Apples egen spelsida och se vika titlar som man har att erbjuda för OS X...

GAMES FOR MAC OS X



[ 10 Maj 2002, 17:01: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

1
Bevaka tråden