Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft 3 taktiker

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-12 16:48

Efter bra förslag från Mattias Hedman så tar jag och startar en tråd kring taktiker i WC3.
Har också spelat EN match på battle.net för stunden. Förlorade den stenhårt. Förstod inte mycket alls.
Tror som mattias att human kanske inte är så bra.

Det finns elementära tips och sen finns dom nyttigare tipsen (som jag inte kan några)...
Till dem elementära hör
-Spring tidigt runt med hjälten och döda creeps (NPC, non player characters) för att höja levelet på hjälten...
-bygg en andra bas som bara laddar guld och lumber
Hmm, jag är rätt kass på wc3 så jag ska nog sluta prata nu och överlämna till de bättre... Ska bli roligt att läsa vad ni har o tipsa om
Mvh

Human är kankse inte de bästa i spelet, men det är absolut de som man kan flest snabbknappar med, samma som i WC2 är kvar, nästan alla i stort sätt.
Taktiker?Använder man sånt?

Nä men, med min "arbetare" har jag ett visst mönster.
Man får ju fem stycken.
1-5:De första fem börjar hämta guld.

Man skapar därefter 6-7 nya
6:Bygger farms
7:bygger barrack
8:Bygger lumber mill
9-12:Får hugga skog om så behövs, annars kan en av dem bygga en Black smith.

Det är så jag kör, detta gäller humans, Kankse inte en alldeles lysande taktik, men den är praktisk. Sen spelar man på så länge man lever. Vilket inte brukar vara länge när någon kommer i anfall.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 08:40

en farm tar ju inte så lång tid att bygga.. du kanju använda samma bonde för att bygga någon byggnad som var tilltänkt bonde 9-11 ? heh, någonstans bör du bygga hjälte också

Efter att ha kört lite LAN WC3 så har jag kommit fram till att hjälten ska fram så fort som bara möjligt..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ivar:
en farm tar ju inte så lång tid att bygga.. du kanju använda samma bonde för att bygga någon byggnad som var tilltänkt bonde 9-11 ? heh, någonstans bör du bygga hjälte också

Efter att ha kört lite LAN WC3 så har jag kommit fram till att hjälten ska fram så fort som bara möjligt..

Var jag verkligen tvungen att skriva att den som bygger farmen forstätter med en till för att sen bygga hero-stället, kommer inte ihåg vad det heter just nu...b+a som snabbkommando med humans i alla fall....
Annars är det fritt att göra som man vill med de som är klara, men många bör hacka guld och hugga skog.
Sen, varför har Blizzard ändrat guldintaget?I Wc2 fick man 100 guld varje gång en gubbe kom tillbaka från gruvan, nu bara 10 guld, tar ju jättelång tid. Sen får bara en gubbe vara inne i gruvan. jobbigt värre, men det får jag leva med.....

  • Oregistrerad
  • 2002-07-13 17:51

Jag håller fortfarande på testar vad som gäller.. Men jag börjar med att skicka tre gubbar på gruvan, en bygger farm, en bygger lumber mill. Sen gör jag 5 till arbetare, 2 till på gruvan, resten på ved (5 tror jag är det rätta antalet arbetare p+å en gruva, annars köar dom bara) sen ett altare och två baracker. Bygger en liten trup och börjar döda creeps. Sen brukar jag försöka ta en till bas och sen bygga katapulter osv. Ungefär så.

Schysst försvar är att bygga torn och sen lägga farms eller burrows framför dom. Då har man användning av farmsen också..

1
Bevaka tråden