Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Unreal Tournament under X

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag har installerat Jaguar och inte installerat ett Classic-system så undrar jag om jag kan installera UT via X. Installationsprogrammet funkar inte (såklart), men visst borde det bara vara att dra över alla mappar som finns på skivan?

Men hur ska jag kunna uppdatera till 436 för att kunna installera X preview 3? 436 programmet funkar ju inte under X, är det kört för mig?

Jag har det hela löst genom att jag efter den senaste "rena" UT installationen gjorde en disk image av den nyinstallerade, fullt uppdaterade UT mappen med alla Bonus-packs installerade, samt hjälp prog såsom UMod installer m.fl.

Så vill jag "installera" UT utan Classic drar jag bara innehållet från imagen. Smidigt.

Jag har samma problem fast med Quake 3. Nån som har en lösning på detta?

/Sebastian

Citat:

quote: Jag har samma problem fast med Quake 3. Nån som har en lösning på detta?

/Sebastian

Vad gäller Q3 så ska det väl räcka med att du droppar innehållet från CDn (alltså mappen som heter Quake3) där du vill ha den, för att sedan köra de nödvändiga uppdateringarna för att få det att fungera i X?
Inte helt säker men jag har för mig att det ska fungera.

[ 19 September 2002, 13:16: Meddelandet ändrat av: Olesen ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olesen:
Vad gäller Q3 så ska det väl räcka med att du droppar innehållet från CDn (alltså mappen som heter Quake3) där du vill ha den, för att sedan köra de nödvändiga uppdateringarna för att få det att fungera i X?
Inte helt säker men jag har för mig att det ska fungera.

Det går utmärkt. Man kan t.om. använda filerna från en "PC version", bara man startar med OSX-startfilerna ..

Tack. Ska kika på det, men jag har lite svårt att hitta nödvändiga uppdateringar på idsoftware. Nån som har en lite mer specifik länk till uppdateringar?

Tack på förhand,
/S

Nu var man lite sen.

Ok, men frågan kvarstår, vart får jag tag i dessa OS X startfiler?

/S

Kolla in: macgamefiles.com
Har för mig att de brukar ha bra länkar till uppdateringar.

Tack för hjälpen.

Så för att få UT att funka så måste jag alltså installera det på en 9 maskin och skapa en disk-image. Ok, fair enough. Får ta och installera det på jobbdatorn då...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-09-22 14:34

alla uppdateringar till q3 finns annars på: id´s FTP

1
Bevaka tråden